Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Ze spostrzeżenia w wyobrażenie. Kod ikoniczny komunikatów public relations organizacji

Autor
Waszkiewicz-Raviv, Alicja
Data publikacji
2017
Abstrakt (PL)

Projektowanie graficzne oraz wizualizacja informacji odgrywa współcześnie ważną rolę w działaniach komunikacyjnych instytucji, które prowadzą dialog z otoczeniem. W czasach kultury obrazu pierwszym zadaniem, które stoi przed komunikatem PR jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy w zatłoczonym środowisku medialnym i koncentracja na sygnałach zaprojektowanych, aby skupić wzrok interesariuszy np. poprzez wykorzystanie wybijających się z pola spostrzeżeniowego infografik. Następnym istotnym krokiem jest aktywizacja przetwarzania wyobrażeń, czyli przekodowywania informacji obrazowej w ramach tej samej modalności zmysłowej lub, w kontekście zyskującego na popularności marketingu doświadczeń, zmiana owej modalności w celu wytworzenia wyobrażenia transmorficznego np. w przestrzeni handlowej lub w obszarze wystaw immersyjnych muzeum marki. Wystąpienie nakreśla podstawowe ścieżki owych działań wraz z przykładami wizualnych komunikatów public relations w komunikacji perswazyjnej organizacji.

Słowa kluczowe PL
komunikacja wizualna
public relations
percepcja wzrokowa
infografiki
wyobraźnia estetyczna
Dyscyplina PBN
nauki o komunikacji społecznej i mediach
Tytuł monografii
Wizualizacja informacji w humanistyce
Strony od-do
209-220
Wydawca ministerialny
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty