Licencja
Microtargetowanie wyborców w świetle swobody kształtowania i wyrażania opinii politycznej
Abstrakt (PL)
Praca magisterska pt. „Microtargetowanie wyborców w świetle kształtowania i wyrażania opinii politycznej” skupia się na rozwijających się technikach personalizowania reklam politycznych. Celem pracy jest osadzenie tego zjawiska w szerszym kontekście procesów wyborczych oraz skonfrontowanie ich z przyznanymi przez prawo europejskie prawami i wolnościami. Praca opisuje i analizuje również powstałe dotychczas regulacje prawa Unii Europejskiej relewantne dla przedmiotowego zagadnienia oraz ewaluuje je w świetle opisanych wcześniej praw i wolności. Dodatkowo, w oparciu o badania wykonane w ostatnich latach w dwóch państwach członkowskich UE - Niemczech i Niderlandach - praca porusza wątki istotne dla przyszłych regulacji dotyczących microtargetowania.
Abstrakt (EN)
The master's thesis titled “Microtargeting of voters in light of political opinion formation and expression” focuses on the developing techniques of personalized political advertising. The thesis aims to place this phenomenon in the broader context of electoral processes and confront them with the rights and freedoms guaranteed by European law. The work also describes and analyzes the emerging regulations of European Union law relevant to the issue under consideration, and evaluates them in light of the rights and freedoms described earlier. In addition, based on research carried out in recent years in two EU member states - Germany and the Netherlands - the work raises issues relevant to future microtargeting regulations.