Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Symbole popkultury w znakach towarowych

Autor
Łuczak, Oliwia
Promotor
Szczepanowska-Kozłowska, Krystyna
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Znak towarowy jako wyróżnik danego przedsiębiorcy powinien cechować się atrakcyjnością, pewną oryginalnością, tak by zostać zauważonym i zapamiętanym przez konsumenta. Symbole popkultury, powszechnie znane społecznie posiadają charakter odróżniający, który powoduje, że liczni przedsiębiorcy chcieliby je wykorzystywać dla oznaczenia własnych towarów i usług. Niemniej symbole te balansują na pograniczu prawa autorskiego, ochrony dóbr osobistych oraz prawa własności przemysłowej, a te aspekty wymagają wspólnej analizy by znaleźć odpowiedź na pytanie czy symbole te inspirujące tłumy i przez nie też wykorzystywane powinny podlegać rejestracji jako znaki towarowe.

Abstrakt (EN)

A trademark as a distinguishing feature of a given entrepreneur should be attractive and original, so as to be noticed and remembered by the consumer. Pop culture symbols, widely known in society, have a distinctive character which means that many entrepreneurs would like to use them to mark their own goods and services. Nevertheless, these symbols balance on the border of copyright, protection of personal rights and industrial property law, and these aspects require joint analysis to find an answer to the question whether the symbols that inspire crowds and are also used by them should be registered as trademarks.

Słowa kluczowe PL
Znak towarowy
popkultura
prawo autorskie
dobra osobiste
wizerunek
nazwisko
komercjalizacja dóbr
Inny tytuł
Pop culture symbols in trademarks
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-08
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty