Licencja
Globalna kampania marketingowa produktu filmowego na podstawie filmu Barbie (2023)
Abstrakt (PL)
Tematem pracy jest analiza globalnej kampanii marketingowej filmu Barbie (2023) roku, która przyczyniła się do jego ogromnego sukcesu. Praca ma na celu zrozumienie mechanizmów oraz skuteczności działań marketingowych w kontekście współczesnego rynku filmowego, a także ocenia wpływ zintegrowanej kampanii promocyjnej na komercyjny sukces produkcji. W pracy omówiono wyzwania stojące przed współczesnym marketingiem filmowym, takie jak nasycony rynek filmowy, rosnąca popularność serwisów streamingowych oraz wpływ pandemii COVID-19 na branżę kinową, a także różnice w planowaniu kampanii globalnej a lokalnej. Wybrana kampania marketingowa pokazuje, jak skutecznie można wykorzystać trendy społeczne oraz nowoczesne technologie w promocji filmu. Kampania marketingowa filmu Barbie (2023) była zintegrowanym przedsięwzięciem, łączącym digital marketing, event marketing oraz tradycyjne materiały promocyjne. Wykorzystano różnorodne kanały promocji, w tym media społecznościowe, które odegrały kluczową rolę w budowaniu zaangażowania odbiorców. Film osiągnął wielki sukces, stał się najlepiej zarabiającym filmem roku, zdobył wiele prestiżowych nagród branżowych oraz stał się częścią szerszej dyskusji o dyskryminacji płciowej. Natomiast sama kampania była chętnie śledzona i komentowana oraz spowodowała powstanie nowych trendów w internecie.
Abstrakt (EN)
The subject of the work is the analysis of the global marketing campaign of the movie Barbie (2023), which contributed to its huge success. The work aims to understand the mechanisms and effectiveness of marketing activities in the context of the modern film market, and evaluates the impact of an integrated promotional campaign on the commercial success of the production. The paper discusses the challenges facing modern film marketing, such as a saturated film market, the growing popularity of streaming services and the impact of the COVID-19 pandemic on the cinema industry, as well as the differences in planning a global versus local campaign. The selected marketing campaign shows how social trends and modern technologies can be effectively used to promote a movie. The marketing campaign for the movie Barbie (2023) was an integrated effort, combining digital marketing, event marketing and traditional promotional materials. A variety of promotional channels were used, including social media, which played a key role in building audience engagement. The movie was a huge success, becoming the highest-grossing movie of the year, winning a number of prestigious industry awards and becoming part of a broader discussion about gender discrimination. Meanwhile, the campaign itself was eagerly followed and commented on, and caused new trends to emerge online.