Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Promocja serwisu muzyczno-podcastowego tuba.fm w wybranych mediach społecznościowych w okresie od 04.2023 do 04.2024.

Autor
Kasprzak, Adrianna
Promotor
Kożdoń-Dębecka, Monika
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Poniższa praca dotyczy sposobu promocji serwisu muzyczno-podcastowego w mediach społecznościowych na przykładzie tuba.fm. Jej celem jest ukazanie skutecznych sposobów prowadzenia marketingu w mediach społecznościowych, czynników wpływających na liczbę wyświetleń materiałów promocyjnych publikowanych w internecie oraz sposobów budowania pozytywnego wizerunku marki i przywiązania wśród odbiorców. Przykładem użytym do rozważań jest serwis muzyczno-podcastowy tuba.fm, ponieważ autorka pracy jest jedną z osób odpowiedzialnych za tworzenie profili TikTok i Instagram tej marki. W pierwszym rozdziale omówiono definicje związane z marketingiem, nadające kontekst całości pracy. Są to między innymi marketing, promocja, content marketing i koncepcje z nimi związane. Opisane zostały również platformy społecznościowe oraz ich historia. Rozdział drugi traktuje o serwisie tuba.fm - jego historii, obecnych działaniach oraz aktywności w mediach społecznościowych. W rozdziałach 3 i 4 dokonana została analiza zawartości profili tuba.fm w serwisach TikTok oraz Instagram, na podstawie klucza kategoryzacyjnego, składającego się z kategorii takich jak informacje ogólne, warstwa wizualna i warstwa werbalna. W pracy wykorzystane zostały przykłady treści publikowanych w profilach tuby.fm w mediach społecznościowych, których twórczynią w znacznej części jest autorka niniejszej pracy, co sprawia, że praca zawiera element portfolio.

Abstrakt (EN)

The following work concerns the promotion methods of a music and podcast platform in social media, using tuba.fm as an example. Its aim is to present effective ways of conducting social media marketing, the factors influencing the number of views on promotional materials published online, and methods of building a positive brand image and audience loyalty. The music and podcast platform tuba.fm was chosen as the case study because the author of this work is one of the individuals responsible for creating TikTok and Instagram profiles for the brand. The first chapter discusses definitions related to marketing, providing context for the entire work. These include marketing, promotion, content marketing, and related concepts. Social media platforms and their history are also described. The second chapter focuses on the tuba.fm platform, its history, current activities, and its presence on social media. Chapters 3 and 4 analyze the content of tuba.fm's profiles on TikTok and Instagram, based on a categorization framework consisting of categories such as general information, visual elements, and verbal elements. The work uses examples of content published on tuba.fm’s social media profiles, much of which was created by the author of this work, which gives the work a portfolio element.

Słowa kluczowe PL
marketing
promocja
media społecznościowe
tuba.fm
content marketing
Instagram
TikTok
Inny tytuł
Promotion of the music and podcast website tuba.fm in selected social media from 04/2023 to 04/2024.
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-26
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty