Licencja
Transformacja prasy drukowanej w kierunku prasy internetowej na przykładzie magazynu i portalu Glamour
Abstrakt (PL)
Celem niniejszej pracy o tytule „Transformacja prasy drukowanej w kierunku prasy internetowej na przykładzie magazynu „Glamour” i portalu glamour.pl” była analiza zjawiska transformacji prasy drukowanej na rzecz prasy internetowej. Praca szczegółowo opisuje zagadnienia prasy, Internetu i inne powiązane z nimi pojęcia. Przyjęto hipotezę, że prasa drukowana traci na popularności, za to prasa internetowa – zyskuje. Dane zjawiska są ze sobą powiązane. Celem szczegółowym pracy było więc dowiedzenie, że prasa drukowana jest wypierana przez tę internetową. Zostało też zadane pytanie badawcze: Czy prasa internetowa jest przyszłością mediów? Aby na nie odpowiedzieć przeprowadzono badanie medioznawcze. Posłużono się w nim techniką ankietowania i narzędziem badawczym - kwestionariuszem ankiety. Wyniki badania potwierdziły hipotezę niniejszej pracy. Praca zawiera również analizę porównawczą magazynu „Glamour” oraz portalu internetowego glamour.pl. Pokazuje ona różnice i podobieństwa między tym samym tytułem wydawanym papierowo i w sieci.
Abstrakt (EN)
The aim of this work entitled Transformation of the printed press towards the online press on the example of the Glamor magazine and the glamour.pl portal was to analyze the phenomenon of the transformation of the printed press towards the online press. The work describes in detail the issues of the press, the Internet, and other related concepts. The hypothesis was adopted that the printed press is losing popularity, while the online press is gaining. Given phenomena are interconnected. The specific aim of the study was to prove that the printed press is being replaced by the online press. A research question was also asked: Is the online press the future of the media? To answer them, a media studies study was conducted. The survey technique and research tool - a survey questionnaire - were used. The results of the study confirmed the hypothesis of this study. The work also includes a comparative analysis of the Glamour magazine and the internet portal glamour.pl. It shows the differences and similarities between the same title published in paper and online.