Licencja
Albergo in festa. Strategie promozionali degli alberghi italiani e polacchi
Abstrakt (PL)
Niniejsza praca ma na celu zbadanie, w jaki sposób hotele sieci Novotel w Polsce i we Włoszech wykorzystują akty mowy do promocji swoich obiektów na platformie Instagram. Analizie poddano 103 posty dotyczące 8 wybranych typów świąt, z czego 53 posty należą do korpusu włoskiego, a 50 do polskiego. W badaniu zastosowano metodę analizy aktów mowy, opracowaną przez J. L. Austina (1962), łącząc perspektywę językową z analizą warstwy graficznej postów. Wyniki uzyskane w toku analizy ilościowej i jakościowej wykazały istotne różnice w strategiach stosowanych przez oba kraje. Włoskie hotele częściej tworzą skojarzenia z pozytywnymi doświadczeniami gości, wykorzystując w strategiach promocyjnych więcej wykładniowców. Polskie hotele natomiast koncentrują się na utrwalonych zachowaniach społecznych, takich jak np. składanie życzeń, wykorzystując do tego akty mowy takie jak zachowaniowce
Abstrakt (EN)
This study aims to examine how the Novotel hotel chain in Poland and Italy uses speech acts for its promotion on Instagram. I considered 103 posts related to 8 selected types of festivities, of which 53 belong to the Italian corpus and 50 to the Polish corpus. The research will use J. L. Austin's (1962) speech act theory, integrating the linguistic aspects of the posts with the graphic the graphic one. The results obtained through both quantitative and qualitative analysis have highlighted significant differences in the strategies used by the two countries. Italians tend to create associations with positive experiences in hotels, using more expositive speech acts. Poles, on the other hand, focus on established social behaviors, such as sending whishes, using behabitives speech acts.
Abstrakt (inny)
La ricerca si propone di esaminare come la catena degli hotel Novotel in Polonia e in Italia utilizza gli atti linguistici per la sua promozione su Instagram. Ho preso in considerazione 103 post relativi a 8 festività selezionate, di cui 53 appartenenti al corpus italiano e 50 a quello polacco. Nella ricerca sarà utilizzato il metodo degli atti linguistici di J. L. Austin (1962), integrando l'aspetto linguistico con quello grafico dei post. I risultati ottenuti attraverso l'analisi sia quantitativa sia qualitativa hanno evidenziato significative differenze nelle strategie adottate dagli alberghi nei due paesi. La catena italiana tende a creare associazioni con esperienze positive in hotel attraverso l'uso quantitativamente rilevante degli atti espositivi. La catena polacca, invece, si concentra su comportamenti sociali consolidati, come l'invio di auguri, privilegiando gli atti comportativi.