Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Feminatywy w prostym języku na podstawie tekstów banków i firm

Autor
Łopatka, Natalia
Promotor
Łaziński, Marek
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Tematem pracy są teksty banków i firm, które w komunikacji używają prostego języka. W pierwszej części omówiłam najważniejsze informacje na temat feminatywów oraz przedstawiłam zasady prostego języka. W części analitycznej zbadałam teksty podzielone na takie, które otrzymały wyróżnienie za swoją prostojęzyczność, na regulaminy, wnioski, deklaracje do wypełnienia przez klienta oraz na artykuły prasowe, dostępne na stronach internetowych banków. Badanie oparte na analizie korpusowej skupia się na sprawdzeniu, czy w tekstach występują feminatywy, jeśli tak, to jakie i w jakich kontekstach. Celem pracy jest także zestawienie zasad prostego języka z feminatywami i sprawdzenie, czy oba te zagadnienia mogą ze sobą współwystępować czy jednak się wykluczają.

Słowa kluczowe PL
feminatywy
prosty język
teksty bankowe
uproszczone teksty
Inny tytuł
Feminine nouns in plain language based on banks and companies texts
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-09
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty