Licencja
Równowaga między pracą a życiem osobistym pracowników korporacji – rola działu HR w budowaniu work- life balance.
Abstrakt (PL)
Rola działu HR w budowaniu work-life balance pracowników korporacji jest kluczowa dla zwiększenia ich zadowolenia zawodowego, efektywności pracy oraz redukcji wypalenia zawodowego, co przyczynia się do osiągnięcia sukcesu organizacyjnego. Celem niniejszej pracy jest lepsze zrozumienie roli działu HR w budowaniu work- life balance, jego wpływu na pracowników i organizacje. Poniższa praca opisuje rozwój koncepcji work – life balance, powiązane z nią regulacje prawne i najnowsze badania krajowe oraz międzynarodowe. Praca zawiera również rekomendacje dotyczące strategii i programów, które działy HR mogą wdrożyć w celu poprawy work – life balance oparte na studium przypadku przeprowadzonym przez autorkę niniejszej pracy. Podjęcie tematu jest niezwykle ważne ze względu na kluczowe znaczenie równowagi między pracą a życiem prywatnym oraz podkreślenie centralnej roli działów HR w tworzeniu warunków sprzyjających work – life balance, zarządzaniu i wdrażaniu programów pracowniczych oraz wspieraniu pracowników w radzeniu sobie z wyzwaniami związanymi z pracą. Podjęcie tematyki pracy jest powiązane również z osobistymi zainteresowaniami autorki oraz pracą zawodową w dziale HR. Praca oparta jest na przeglądzie literatury przedmiotu, analizie regulacji prawych oraz analizie danych wyników badań krajowych i międzynarodowych dotyczących polityki work – life balance. Dodatkowo praca zawiera case study – studium przypadku oparte na opisie i analizie działań działu HR oraz ich wpływu na zadowolenie, oraz efektywność pracowników jednej z międzynarodowych firm specjalizujących się w nieruchomościach komercyjnych – Cushman & Wakefield.
Abstrakt (EN)
The role of the HR department in building the work-life balance of corporate employees is crucial to increase their job satisfaction, work efficiency and reduce burnout, which contributes to organizational success. The aim of this essay is to better understand the role of HR in building work-life balance, and its impact on employees and organizations. The following thesis describes the development of the concept of work–life balance, related legal regulations and the latest national and international studies. The paper also contains recommendations on strategies and programs that HR departments can implement to improve work-life balance based on a case study conducted by the author of this paper. Taking up the topic is extremely important because of the crucial importance of work-life balance and the central role of HR departments in creating work-life balance, managing and implementing employee programmes and supporting employees in dealing with work-related challenges. The topic of the work is also related to the author’s personal interests and her professional work in the HR department. The thesis is based on a literature review of the subject, analysis of legal regulations and analysis of the results of national and international studies on the work-life balance policy. In addition, the thesis includes a case study – a case study based on the description and analysis of HR activities and their impact on employee satisfaction and effectiveness of one of the international companies specializing in commercial real estate - Cushman & Wakefield.