Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Rola mediów społecznościowych w promocji piosenki tanecznej

Autor
Bobko, Anna
Promotor
Gaczyńska, Agnieszka
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Głównym celem niniejszej pracy magisterskiej jest ocenienie jak dużą rolę w promocji piosenki tanecznej (znanej inaczej gatunkiem disco polo) stanowią media społecznościowe. Czy znane i popularne platformy to dobre miejsce na promowanie treści muzycznych tak kontrowersyjnego i budzącego emocje gatunku? W pierwszym rozdziale pracy skupiono się na samym gatunku, jego genezie, cechach charakterystycznych i popularności w przestrzeni publicznej. Drugi rozdział to sumienna kwerenda literatury pod kątem mediów społecznościowych, ich genezy, zastosowania i narzędzi oraz promocji za ich pomocą. Pod koniec tej części skupiono szczególną uwagę na aspekcie promowania treści muzycznych za pomocą mediów społecznościowych. Kolejnym etapem projektu badawczego stanowiło badanie trzech czołowych zespołów gatunku piosenki tanecznej – Bayer Full, Mejk oraz Piękni i Młodzi Magdalena Narożna - pod kątem prowadzonych przez nich profili w popularnych mediach społecznościowych oraz rozmów z liderami zespołów na temat ich osobistej oceny potrzeby korzystana z mediowych działań. Ostatni rozdział są to podsumowania i wnioski na podstawie przeprowadzonej analizy oraz wywiadów pogłębionych.

Abstrakt (EN)

The main aim of this thesis is to assess how big a role social media plays in the promotion of dance song (otherwise known as the disco polo genre). Are well-known and popular platforms a good place to promote the musical content of such a controversial and emotive genre? The first chapter of the thesis focuses on the genre itself, its origins, characteristics and popularity in the public space. The second chapter is a conscientious search of the literature in terms of social media, its genesis, use and tools and promotion through it. Towards the end of this section, particular attention was focused on the aspect of promoting musical content through social media. The next stage of the research project was a study of three leading bands of the dance song genre - Bayer Full, Mejk and Magdalena Narożna's Piękni i Młodzi - in terms of their profiles on popular social media and interviews with the band leaders about their personal assessment of the need to use social media activities. The final chapter is made up of summaries and conclusions based on the analysis and in-depth interviews.

Słowa kluczowe PL
Piosenka taneczna
Media społecznościowe
Promocja
Disco polo
Social Media Marketing
Inny tytuł
The role of social media in dance song promotion
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-25
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty