License
The role of teachers in organizing group activities in lower primary classes - focus on natural communication
Abstract (PL)
Niniejsza praca badawcza analizuje rolę nauczycieli w organizowaniu i prowadzeniu zajęć grupowych w klasach języka obcego dla małych dzieci. Podkreśla szybki rozwój tej dziedziny edukacji oraz znaczenie jakie noszą doświadczenia nauki w grupie. Badanie eksploruje strategie stosowane przez nauczycieli w zarządzaniu zajęciami grupowymi, ich wpływ na rozwój poznawczy i społeczny dzieci oraz napotykane wyzwania. Rozdział pierwszy omawia wieloaspektowe role nauczycieli w edukacji obcojęzycznej, w tym ich wpływ na wyniki akademickie i emocjonalne uczniów, przywództwo w zarządzaniu zajęciami grupowymi oraz znaczenie skutecznej komunikacji. Analizuje również wdrażanie pracy grupowej i jej cel, jakim jest wspieranie niezależności uczniów. Rozdział drugi skupia się na konkretnych zajęciach grupowych odpowiednich dla młodszych uczniów, wyjaśniając, jak można je skutecznie wprowadzić w klasach niższych. Badanie obejmuje również ankietę przeprowadzoną wśród nauczycieli, którzy podkreślili wyzwania związane z organizowaniem zajęć grupowych, kładąc nacisk na potrzebę skutecznych strategii i systemów wsparcia.
Abstract (EN)
This research examines the roles of teachers in organizing and facilitating group activities in foreign language classrooms for young children. It emphasizes the rapid evolution of this educational field and the importance of cooperative learning experiences. The study explores strategies used by teachers to manage group activities, their impact on children's cognitive and social development, and the challenges faced. Chapter one discusses the multifaceted roles of teachers in EFL education, including their impact on students' academic and emotional well-being, leadership in managing group activities, and the importance of effective communication. It also examines the implementation of group work and its aim to foster pupil independence. Chapter two focuses on specific group activities suitable for young learners, explaining how they can be effectively managed in lower primary classes. The research also includes a survey handeled among teachers who highlighted challenges in organizing group activities, emphasizing the need for effective strategies and support systems.