Licencja
Subtitles on TikTok. Does subtitle style influence user engagement?
Abstrakt (PL)
Pracę tę poświęcono badaniu wpływu stylu napisów na zaangażowanie użytkowników na TikToku. Istnieje niewiele artykułów na temat napisów w mediach społecznościowych, dlatego celem dwóch badań przeprowadzonych na potrzeby tej pracy było ustalenie, czy styl napisów rzeczywiście wpływa na zaangażowanie, a także jaki styl napisów jest preferowany przez widzów i jakie są tego przyczyny. W części teoretycznej omówione zostały podstawowe informacje na temat TikToka i jego rozwoju, standardowe praktyki w zakresie tworzenia standardowych napisów i napisów na TikToku, aby podkreślić różnice między nimi. Część analityczna obejmuje dwa wspomniane wyżej badania. Pierwsze z nich zostało przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej, a drugie poprzez publikację filmów z napisami w różnych stylach na prawdziwym koncie na TikToku. Konkluzję badania stanowi wniosek, że styl napisów ma wpływ na zaangażowanie użytkowników, a widzowie na TikToku preferują styl napisów zawierający emoji, ale nie przestrzegający zasad poprawnej interpunkcji i wielkości liter. Jest to spowodowane faktem, że widzowie traktują napisy w mediach społecznościowych inaczej niż te standardowe.
Abstrakt (EN)
This thesis is devoted to the examination of how subtitle style impacts user engagement on TikTok. Given the scarcity of literature on social media subtitles, the objective of the two studies conducted as part of this thesis was to determine if subtitle style does indeed influence user engagement, which subtitle style viewers prefer, and the reasons behind their preferences. The theoretical part covers fundamental information on TikTok and its development, general subtitle practices, and subtitling on TikTok, highlighting its differences from conventional subtitling. The analytical part includes the two mentioned studies; the first was conducted through an online survey, and the latter by means of the publication of videos with distinct subtitle styles on an authentic TikTok account. The conclusion asserts that subtitle style has an impact on user engagement, noting that on TikTok, viewers opt for subtitle styles that include emojis but lack correct punctuation and capitalization. This is due to the fact that viewers treat social media subtitles differently from standard ones.