Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Wpływ identyfikacji feministycznej na dopasowanie do środowiska a intencje rezygnacji ze studiów STEM: Perspektywa modelu SAFE

Autor
Piskorska, Małgorzata
Promotor
Oleksy, Tomasz
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Kobiety są niedostatecznie reprezentowane w naukach ścisłych, technologii, inżynierii i matematyce (STEM). Celem niniejszej pracy jest zbadanie wpływu identyfikacji feministycznej na relację między stopniem dopasowania do środowiska uczelni a intencją rezygnacji ze studiów na kierunkach STEM. W badaniu przeprowadzono analizę dwóch hipotez. Pierwsza hipoteza zakładała, że identyfikacja feministyczna zmniejsza związek między stopniem dopasowania a intencją rezygnacji. Druga hipoteza dotyczyła dodatniego związku między stopniem dopasowania do środowiska a poczuciem autentyczności. Wyniki badania potwierdziły jedynie drugą hipotezę, wskazując, że wyższy stopień dopasowania do środowiska rzeczywiście zwiększa poczucie autentyczności w środowisku uczelni. Nie stwierdzono istotnego wpływu identyfikacji feministycznej na związek między dopasowaniem a intencją rezygnacji. W dyskusji przeanalizowano możliwe przyczyny niepotwierdzenia pierwszej hipotezy, zwracając uwagę na złożoność identyfikacji feministycznej jako moderatora. Sugerowane są przyszłe badania z uwzględnieniem bardziej zróżnicowanych grup badawczych oraz dodatkowych zmiennych, które mogłyby wpływać na wyniki.

Słowa kluczowe PL
dopasowanie do środowiska
identyfikacja feministyczna
STEM
autentyczność
Inny tytuł
The Impact of Feminist Identification on Fit to Environment and Intentions to Drop Out of STEM Studies: A SAFE Model Perspective
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-30
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty