Bachelor thesis
No Thumbnail Available
License

ClosedAccessClosed Access

TikTok jako narzędzie promocji aplikacji do nauki języków obcych, na przykładzie Duolingo

Author
Raczkowska, Dominika
Promoter
Tomczak, Jakub
Publication date
2024
Abstract (PL)

Praca stanowi analizę aplikacji Duolingo jako narzędzia do nauki języków obcych oraz skuteczności jej strategii marketingowej na platformie TikTok. Głównym celem jest dowiedzenie się w jaki sposób Duolingo motywuje do korzystania z aplikacji, a także jak zachęca nowych użytkowników do korzystania z niej. Do tego jak kampanie marketingowe na wybranym medium społecznościowym wpływają na wzrost popularności i rozpoznawalności marki. Praca ma również pokazać jak podjęcie się nowoczesnych działań związanych z nauką języków obcych w połączeniu z właściwie dobranymi metodami promocji może się przyczynić do globalnego sukcesu. W pierwszym rozdziale jest omawiane medium społecznościowe jakim jest Tiktok. Dlaczego stał się popularny i jakie cechy sprawiają, że jest wybierany przez wiele firm w celach marketingowych. W drugim rozdziale zostaje przedstawiony podmiot rozważań, czyli aplikacja Duolingo. Zostaje ukazana misja aplikacji, jej nowoczesne podejścia do nauki i ich wpływ na użytkownika. Następnie zostają omówione metody promocji Duolingo i konkurencja na rynku aplikacji do nauki języków obcych. W ostatnim rozdziale została dokonana analiza obecności marki na platformie Tiktok, formy promocji Duolingo, a także korzyści z niej płynące. Cała analiza aplikacji zostaje podsumowana.

Abstract (EN)

The work analyzes the Duolingo application as a tool for learning foreign languages ​​and the effectiveness of its marketing strategy on the TikTok platform. The main goal is to find out how Duolingo motivates users of the application, as well as how it encourages new users to use it. Additionally, how marketing campaigns on a selected social media influence the increase in brand popularity and recognition, the work also aims to show how undertaking modern activities related to learning foreign languages, combined with properly selected promotion methods, can contribute to global success. The first chapter discusses TikTok as a social media platform. Why has it become popular and what features make it chosen by many companies for marketing purposes? The second chapter presents the subject of consideration for the Duolingo application. The application's mission, modern approaches to learning, and its impact on the user are presented. Then, Duolingo's promotion methods and competition in the foreign language learning application market are discussed. The last chapter analyzed the brand's presence on the TikTok platform, the forms of Duolingo promotion, and the benefits derived from it. All analysis about the application is summarized.

Keywords EN
foreign languages
gamification
marketing
social media
Alternative Title
TikTok as a tool for promoting foreign language learning applications, based on the example of Duolingo
Publisher
University of Warsaw
Defence date
2024-07-03
Open access license
Closed access