Licencja
Miejsce podcastów w mediach. Typologia podcastów jako różnych kategorii medialnych na podstawie wybranych podcastów.
Abstrakt (PL)
Praca „Miejsce podcastów w mediach. Typologia podcastów jako różnych kategorii medialnych na podstawie wybranych podcastów” porusza tematykę podcastów w świecie medialnym, a także jest kompendium wiedzy na temat rynku podcastów w Polsce. Celem pracy jest wskazanie, w jakich kategoriach medialnych można umieścić podcasty. Autorka pracy jako hipotezę przyjmuje, iż podcast mieszczą się w kategoriach: mediów masowych, nowych mediów i mediów audiowizualnych. Praca została napisana na bazie literatury naukowej, czasopism branżowych, informacji dostępnych na specjalistycznych stronach internetowych, a także badań rynkowych. W celach badawczych omawiane są konkretne podcasty zestawiane z przykładami innych mediów: telewizją, radiem i programami internetowymi. Na podstawie analizy konkretnych podcastów, innych programów czy audycji, a także samych definicji mediów, odpowiedziano na postawione hipotezy.
Abstrakt (EN)
The thesis “Podcast categories in media. Typology of podcasts as different media categories based on selected podcasts.” addresses the topic of podcasts in the media world, and is a compendium of knowledge about the podcast market in Poland. The purpose of the work is to indicate in which media categories podcasts can be placed. The author of the work assumes as a hypothesis that podcasts fall into the categories of mass media, new media and audiovisual media. The paper is based on scientific literature, trade journals, information available on specialized websites, as well as market research. For research purposes, specific podcasts are discussed juxtaposed with examples of other media: television, radio and Internet programs. Based on the analysis of specific podcasts, other television programs or radio broadcasts, as well as the definitions of media themselves, the hypotheses set forth are answered.