Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Bezkidki, bezdzietne lambadziary i staraczki, inaczej bezdzietność z wyboru w przekazie polskich mediów społecznościowych

Autor
Franczuk, Ewelina
Promotor
Pawlak, Mikołaj
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

W pracy podjęto tematykę bezdzietności z wyboru. Celem pracy jest scharakteryzowanie zjawiska bezdzietności z wyboru oraz kierunku jego rozwoju w dyskursie polskich mediów społecznościowych. Badania podjęte w niniejszej pracy miały charakter jakościowy. Przeanalizowano twórczość użytkowników trzech serwisów internetowych: YouTube, Instagram i TikTok. Materiały w postaci zdjęć oraz nagrań, zawierały treści z zakresu bezdzietności z wyboru. Doszukiwano się przejawów wartości kolektywistycznych oraz indywidualistycznych w wypowiedziach twórców oraz motywów ich bezdzietności. Zwrócono także uwagę na kwestie presji posiadania dzieci, której doświadczają osoby bezdzietne.

Abstrakt (EN)

The work discusses the issue of childlessness by choice. The aim of the work is to characterize the phenomenon of childlessness by choice and the direction of its development in the discourse of Polish social media. The research undertaken in this study was qualitative in nature. The work of users of three websites was analyzed: YouTube, Instagram and TikTok. Materials in the form of photos and recordings contained content on childlessness by choice. Manifestations of collectivistic and individualistic values were sought in the creators' statements and the motives for their childlessness. Attention was also paid to the pressure to have children experienced by childless people.

Słowa kluczowe PL
Bezdzietność z wyboru
YouTube
Instagram
TikTok
Inny tytuł
„BEZKIDKI”, „BEZDZIETNE LAMBADZIARY” I „STARACZKI”, in other words, childlessness by choice in the message of Polish social media
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-27
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty