Licencja
Bezkidki, bezdzietne lambadziary i staraczki, inaczej bezdzietność z wyboru w przekazie polskich mediów społecznościowych
Abstrakt (PL)
W pracy podjęto tematykę bezdzietności z wyboru. Celem pracy jest scharakteryzowanie zjawiska bezdzietności z wyboru oraz kierunku jego rozwoju w dyskursie polskich mediów społecznościowych. Badania podjęte w niniejszej pracy miały charakter jakościowy. Przeanalizowano twórczość użytkowników trzech serwisów internetowych: YouTube, Instagram i TikTok. Materiały w postaci zdjęć oraz nagrań, zawierały treści z zakresu bezdzietności z wyboru. Doszukiwano się przejawów wartości kolektywistycznych oraz indywidualistycznych w wypowiedziach twórców oraz motywów ich bezdzietności. Zwrócono także uwagę na kwestie presji posiadania dzieci, której doświadczają osoby bezdzietne.
Abstrakt (EN)
The work discusses the issue of childlessness by choice. The aim of the work is to characterize the phenomenon of childlessness by choice and the direction of its development in the discourse of Polish social media. The research undertaken in this study was qualitative in nature. The work of users of three websites was analyzed: YouTube, Instagram and TikTok. Materials in the form of photos and recordings contained content on childlessness by choice. Manifestations of collectivistic and individualistic values were sought in the creators' statements and the motives for their childlessness. Attention was also paid to the pressure to have children experienced by childless people.