Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

The role of visual materials in teaching English as a foreign language to students aged seven to nine

Autor
Pozorek, Łucja
Promotor
Walewska, Anna
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Niniejsza praca bada, w jaki sposób pomoce wizualne, takie jak obrazki, pacynki i fiszki, wpływają na naukę języków obcych u dzieci w wieku od siedmiu do dziewięciu lat. Ma na celu określenie ich wpływu na zapamiętywanie słownictwa, zaangażowanie uczniów i ogólny rozwój języka. W pracy omówiona zostanie skuteczność tych materiałów wizualnych, które poprawiają pamięć i uczestnictwo w zajęciach, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych zastosowań w nauczaniu. W pierwszym rozdziale omówiono, w jaki sposób młodzi uczniowie reprezentują różne cechy rozwojowe w różnych grupach wiekowych i jak z czasem stają się bardziej analityczni i ciekawi, w naturalny sposób absorbują język i dostosowują się do nowych dźwięków podczas wyrażania siebie. Wprowadza także w świat interakcji społecznych młodych uczniów, wczesnego dzieciństwa, relacji z rówieśnikami oraz rozwoju poznawczego i emocjonalnego, który z czasem staje się coraz ważniejszy. Ponadto; wyjaśnia, dlaczego i jak na młodych uczniów wpływają czynniki wewnętrzne (zainteresowania osobiste) i czynniki zewnętrzne (nagrody). Pozytywne nastawienie i wiara w siebie są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w nauce, podczas gdy negatywne nastawienie może zawiesić naukę. Należy podkreślić, że kluczową rolę w kształtowaniu tych postaw i skutecznym angażowaniu uczniów odgrywają nauczyciele. Nauczyciele muszą dostosować swoje podejście do tych standardów, koncentrując się na podstawowych umiejętnościach językowych i lingwistyce prostej. Zrozumienie środowiska i potrzeb młodych uczniów ma kluczowe znaczenie dla skutecznego nauczania. Dlatego nauczyciele powinni dostrzegać ten wpływ i uwzględniać różnorodne potrzeby w klasach o zróżnicowanym poziomie umiejętności, przygotowując odpowiednie zadania i tworząc wspierające środowisko uczenia się. Rozdział drugi przedstawia wizualne efekty tworzenia pakietu zasobów. Dobrze zaprojektowany pakiet zasobów może znacząco usprawnić proces nauczania młodych uczniów, zapewniając ukierunkowane, angażujące zajęcia, które w pewnym sensie zaspokajają ich potrzeby rozwojowe. Dla uczniów klas pierwszych dostępna jest sekcja poświęcona słownictwu, która wprowadza słowa za pomocą zabawnych, interaktywnych metod, dzięki czemu nauka języka staje się przyjemna i skuteczna. W części gramatycznej dla uczniów klas drugich zastosowano ćwiczenia mające na celu utrwalenie pojęć gramatycznych w kontekście przystępnym i odpowiednim dla ich wieku. Na koniec część dotycząca wymowy obejmuje ludyczne ćwiczenia skupiające się na słuchu, które pomagają uczniom opanować poprawną wymowę. Ogólnie rzecz biorąc, ten pakiet zasobów wspiera kompleksowe podejście do nauki języków, promując zarówno rozwój umiejętności, jak i entuzjazm uczniów.

Abstrakt (EN)

This thesis investigates how visual aids - like images, puppets, and flashcards affect foreign language learning in children aged seven to nine. It aims to determine their impact on vocabulary memorisation, student engagement, and overall language development. The work will elaborate on the effectiveness of these visuals which are used to enhance memory and class participation, with a focus on practical applications in teaching. The first chapter discusses how young learners represent varying developmental characteristics across age groups, and how with time they become more analytical and curious, naturally absorbing language and adapting to new sounds while expressing themselves. It also introduces to the world of young learners’ social interactions, early childhood, peer relationships, and cognitive and emotional development that becomes increasingly important with time. Moreover; it explains why young learners are influenced by intrinsic factors (personal interest) and extrinsic factors (rewards). Positive attitudes and self-belief are crucial for achieving success in the learning field, while negative attitudes can suspend learning. It is important to state that teachers play a key role in shaping these attitudes and engaging students effectively. Teachers must adjust their approach to these standards, focusing on basic language skills and simple linguistics. Understanding young learners’ environments and needs is crucial for effective teaching. That is why teachers should recognise these impacts and address diverse needs in mixed-ability classes by preparing appropriate tasks and creating a supportive learning environment. The second chapter presents the visual outcomes of creating the resource pack. A well-designed resource pack can significantly enhance the teaching process for young learners by providing targeted, engaging activities that are some kind of suppliers to their developmental needs. For 1st graders, a vocabulary-focused section introduces words through playful, interactive methods, making language acquisition enjoyable and effective. The grammar section for 2nd graders uses exercises to reinforce grammatical concepts in a context that's accessible and age-appropriate. Lastly, the pronunciation part employs fun, auditory-focused activities to help students master correct pronunciation. Overall, this resource pack supports a comprehensive approach to language learning, promoting both skill development and student enthusiasm.

Słowa kluczowe PL
młodzi uczniowie
wizualizacje
nauczanie słownictwa
nauczanie gramatyki
nauczanie wymowy
Inny tytuł
Rola materiałów wizualnych w nauczaniu języka angielskiego jako języka obcego uczniów w wieku od siedmiu do dziewięciu lat
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-10
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty