Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Rola profilaktyki antykryzysowej z perspektywy największych polskich przedsiębiorstw oraz agencji public relations na podstawie badań eksperckich

Autor
Szuba, Przemysław
Tworzydło, Dariusz
Data publikacji
2019
Abstrakt (PL)

Artykuł stanowi prezentację wyników badań, które są poświęcone aktualnym trendom PR-kryzysowego. Autorzy opracowania podjęli próbę diagnozy profilaktyki antykryzysowej w przekroju dwóch wymiarów. Z jednej strony przedstawiono stanowisko biznesowe (badanie przedsiębiorstw), z drugiej przywołano głos ekspertów (badanie liderów agencji public relations). W toku analiz zaprojektowany został model punktowy systemu odpornościowego, który uwzględnia kluczowe narzędzia metodologii kryzysowej (opracowane procedury w formie księgi zarządzania komunikacją, dedykowane struktury antykryzysowe w organizacji, sztab kryzysowy o ustalonym składzie oraz system szkoleń komunikacyjnych). Diagnoza profilaktyki liderów polskiego biznesu – bazująca na latach 2007-2017 – wykazała znaczące niedobory w stopniu przygotowania przedsiębiorstw na ryzyko kryzysu.

Słowa kluczowe PL
public relations zarządzanie kryzysowe opresyjność branży badania atrybuty prewencyjne model analityczny
Dyscyplina PBN
nauki o komunikacji społecznej i mediach
Czasopismo
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych
Zeszyt
1 (31)
Strony od-do
109-130
ISSN
2353-8503
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty