Licencja
Analiza i ocena strategii wprowadzania produktów na polski rynek
przez firmę Toyota
Abstrakt (PL)
Przedmiotem niniejszej pracy jest analiza i ocena strategii wprowadzania produktów na polski rynek przez firmę Toyota. W części wprowadzeniowej została przedstawiona historia marki Toyota wraz z wyszczególnieniem etapów rozwoju, aż do momentu osiągnięcia globalnego sukcesu. Kolejny jej element to ukazanie jak firma kształtowała swoją kulturę organizacyjną na rynku polskim, wyszczególniając organizacje budujące grupę Toyota. W dalszej kolejności zaprezentowano szczegółowo cel pracy wraz z problemem i pytaniami badawczymi. W części teoretycznej przedstawiono strukturę produktu, opisano zagadnienia związane z wprowadzaniem i rozwojem produktu, zdefiniowano komunikację wewnątrzorganizacyjną, scharakteryzowano marketingowy aspekt produktu, zaprezentowano właściwości i wymagania organizacji uczącej się oraz przedstawiono realizowanie podejścia procesowego w organizacjach. Rozdział metodologiczny poświęcony został opisowi przeprowadzonego procesu badawczego, ukazując problematykę badawczą, cel badania, wykorzystaną metodę badawczą, argumentacje doboru próby badawczej oraz realizację badania wraz z opisem. W części empirycznej opracowano uzyskany materiał badawczy pod kątem składowych związanych z wprowadzaniem produktu na rynek motoryzacyjny, przedstawiając wyniki badań własnych.
Abstrakt (EN)
The subject of this work is the analysis and evaluation of the strategy of introducing products to the Polish market by Toyota. The introductory part presents the history of the brand, detailing the stages of development, up to the achievement of global success. Its next element is to show how the company shaped its organizational culture on the Polish market, detailing the organizations that built the Toyota group. Next, the aim of the work is presented in detail, along with the problem and research questions. The theoretical part presents the structure of the product, describes issues related to introducing and developing the product, defines intraorganizational communication, characterizes the marketing aspect of the product, presents the properties and requirements of a learning organization, and presents the implementation of the process approach in organizations. The methodological chapter is devoted to the description of the research process, showing the research problems, the purpose of the study, the research method used, the arguments for selecting the research sample, and the implementation of the study, along with the description. In the empirical part, the obtained research material was developed in terms of components related to introducing the product to the automotive market, presenting the results of our own research.