Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Inkluzja: obecność, uczestnictwo, dostępność

Autor
Nijakowska, Joanna
Data publikacji
2022
Abstrakt (PL)

Otwartość, akceptacja różnorodności i tolerancja są cechami społeczeństw świadomych i empatycznych, umożliwiają zmniejszanie barier powodujących marginalizację i wykluczenie grup defaworyzowanych. Efektywne włączanie w edukacji jest procesem i stanem pożądanym, możliwym do wdrożenia, ale jednocześnie niosącym szereg wyzwań dla praktyki pedagogicznej. Często edukacja włączająca jest błędnie rozumiana, a przez to implementowana w niewłaściwy sposób. Artykuł sygnalizuje kilka wybranych, kluczowych zagadnień, stanowiących punkt wyjścia do refleksji i inspirację do dalszych poszukiwań. Jakie są bariery i wyzwania w edukacji włączającej? Jakie są obawy i nastawienie nauczycieli do inkluzji? Jak nauczyciele oceniają swoje przygotowanie do nauczania włączającego i poczucie sprawczości w tym zakresie?

Słowa kluczowe PL
Nauczanie otwarte i na odległość (ODL), Niepełnosprawność i uczenie się języków, Podnoszenie jakości nauczania i uczenia się języków obcych, Wykluczenie społeczne – uczniowie z grup defaworyzowanych
Dyscyplina PBN
językoznawstwo
Czasopismo
Języki Obce w Szkole
Tom
4
Strony od-do
9-15
ISSN
0446-7965
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty