Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Młode pokolenie w mediach społecznościowych a kształtowanie tożsamości. Analiza postaw i przekonań pokolenia Z.

Autor
Bednarczyk, Julia
Promotor
Makulski, Patryk
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Celem pracy jest zbadanie wpływu mediów społecznościowych na kształtowanie tożsamości, wartości i poglądów pokolenia Z, czyli ludzi urodzonych między 1995 a 2012 rokiem. Praca omawia kontekst mediów społecznościowych, charakteryzujący popularne platformy takie jak Facebook, Instagram i TikTok, ich wpływ na komunikację interpersonalną, zjawisko cyfrowej tożsamości, zagrożenia związane z uzależnieniem od mediów społecznościowych oraz kwestie autoprezentacji w sieci. Praca jest oparta na badaniach na ankietowanych w grupie docelowej pokolenia Gen Z oraz na wywiadzie ze specjalistą w tej dziedzinie.

Abstrakt (EN)

The purpose of the paper is to examine the impact of social media on the formation of identity, values and views of Generation Z, i.e. people born between 1995 and 2012. The paper discusses the context of social media, characterizing popular platforms such as Facebook, Instagram and TikTok, their impact on interpersonal communication, the phenomenon of digital identity, the dangers of social media addiction to social media, and issues of self-presentation online. The work is based on research on survey respondents in the target group of the Gen Z generation, as well as on an interview with a specialist in the field.

Słowa kluczowe PL
media społecznościowe
pokolenie Z
kształtowanie tożsamości
zmiany w społeczeństwie
Inny tytuł
Young generation in social media and identity formation. Analysis of attitudes and beliefs of Generation Z.
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-24
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty