Licencja
Młode pokolenie w mediach społecznościowych a kształtowanie tożsamości. Analiza postaw i przekonań pokolenia Z.
Abstrakt (PL)
Celem pracy jest zbadanie wpływu mediów społecznościowych na kształtowanie tożsamości, wartości i poglądów pokolenia Z, czyli ludzi urodzonych między 1995 a 2012 rokiem. Praca omawia kontekst mediów społecznościowych, charakteryzujący popularne platformy takie jak Facebook, Instagram i TikTok, ich wpływ na komunikację interpersonalną, zjawisko cyfrowej tożsamości, zagrożenia związane z uzależnieniem od mediów społecznościowych oraz kwestie autoprezentacji w sieci. Praca jest oparta na badaniach na ankietowanych w grupie docelowej pokolenia Gen Z oraz na wywiadzie ze specjalistą w tej dziedzinie.
Abstrakt (EN)
The purpose of the paper is to examine the impact of social media on the formation of identity, values and views of Generation Z, i.e. people born between 1995 and 2012. The paper discusses the context of social media, characterizing popular platforms such as Facebook, Instagram and TikTok, their impact on interpersonal communication, the phenomenon of digital identity, the dangers of social media addiction to social media, and issues of self-presentation online. The work is based on research on survey respondents in the target group of the Gen Z generation, as well as on an interview with a specialist in the field.