Licencja
Od Big Maca do Burgera Drwala. Kreowanie wizerunku marki na przykładzie firmy McDonald’s.
Abstrakt (PL)
Niniejsza praca magisterska ma na celu zagłębić się w proces kreowania wizerunku marki na przykładzie globalnej sieci restauracji fast food – McDonald’s. W dobie współczesnego rynku, który cechuje się wysokim poziomem konkurencyjności, przedsiębiorstwa muszą nieustannie doskonalić swoje produkty i usługi, aby zdobywać przewagę nad innymi. Kluczowym czynnikiem sukcesu w tym kontekście jest zbudowanie silnej i rozpoznawalnej marki, która dzięki swojemu pozytywnemu wizerunkowi może wyróżnić się na tle konkurencji i zyskać lojalnych klientów. McDonald’s, będąc jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, jest doskonałym przykładem firmy, która posiada ciekawą historię związaną z ewolucją wizerunku. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział przedstawia historię McDonald’s oraz czynniki, które przyczyniły się do jej sukcesu. W drugim rozdziale omówiono strategiczne analizy marketingowe, takie jak model pięciu sił Portera, analiza PEST oraz SWOT, które pomagają zrozumieć pozycję McDonald’s na rynku. Trzeci rozdział poświęcony jest teorii wizerunku marki, z naciskiem na rolę mediów społecznościowych. Czwarty rozdział omawia specyfikę najważniejszych platform społecznościowych oraz strategie dotyczące skutecznego kreowania wizerunku. Ostatni rozdział prezentuje wyniki analizy postów z oficjalnych profili McDonald’s w mediach społecznościowych w latach 2022-2023, skupiając się na treściach, zaangażowaniu klientów i spójności wizerunku.