Licencja
“Politycy harcownicy” – negatywna kampania wyborcza w elekcji parlamentarnej 2023 roku
Abstrakt (PL)
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest próba scharakteryzowania oraz ukazania sposobów, narzędzi oraz mechanizmów wykorzystywanych przez „polityków harcowników”, czyli aktorów politycznych, którzy w debacie publicznej wykorzystują agresywną, kontrowersyjną oraz negatywną retorykę w celu mobilizacji twardego elektoratu i zdyskredytowania przeciwników politycznych. Wskazano stosowane przez nich strategie komunikacyjne oraz funkcje, które pełnią na arenie politycznej. W ramach pracy przeprowadzona została analiza jakościowa oraz ilościowa treści komunikowanych przez Janusza Kowalskiego, Przemysława Czarnka oraz Grzegorza Brauna za pośrednictwem platform społecznościowych – „Facebook (Meta)” oraz „TikTok” podczas kampanii wyborczej przed wyborami parlamentarnymi, które odbyły się 15 października 2023 roku. Przedstawione zostały również wyniki badania własnego dotyczącego wpływu komunikatów „harcowników politycznych” na ich postrzeganie przez wyborców.