Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Rola mediów w kształtowaniu opinii publicznej na temat zaginięcia Maddie McCann: Analiza wybranych artykułów polskiej prasy

Autor
Płatek, Agata
Promotor
Iwanicka, Katarzyna
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Niniejsza praca poświęcona jest analizie internetowych przekazów polskich dzienników na temat zaginięcia Madeleine McCann, które miało miejsce w 2007 roku. Celem pracy jest zbadanie, w jaki sposób polskie media relacjonowały sprawę budzącą silne zainteresowanie publiczności oraz ocena, czy naruszały one zasady etyki dziennikarskiej, ulegając procesowi tabloidyzacji. Pierwszy rozdział porusza kwestie związane z zaginięciem Madeleine, definiuje istotne pojęcia i przedstawia statystki. W drugiej części autorka opisuje zasady etyki dziennikarskiej oraz medialne sposoby kształtowania opinii. Trzeci rozdział skupia się na analizie przekazów medialnych i przedstawieniu, jaki obraz zaginięcia Brytyjki wykreowały polskie media.

Słowa kluczowe PL
zaginięcie
media
„Dziennik”
„Gazeta Wyborcza”
„Fakt”
„Super Express” agenda setting
framing
tabloidyzacja
Inny tytuł
The role of the media in shaping public opinion on the disappearance of Maddie McCann: Analysis of selected articles from the Polish press
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-23
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty