Licencja
Wpływ content marketingu na rozwój mikroprzedsiębiorstwa na podstawie platformy Instagrama
Abstrakt (PL)
Praca została poświęcona analizie wpływu content marketingu na rozwój mikroprzedsiębiorstwa na postawie platformy Instagrama. W pracy określono, czym jest content marketing, jaka jest jego historia powstania oraz jaki zakres działań on obejmuje. Wskazano także sposoby mierzenia jego postępu oraz bezpośredni wpływ na zwiększenie przychodów firmy. Jako studium przypadku, użyto przykładu firmy beauty „Karola.brows”, działającej w Warszawie. Przeanalizowano jej strategię content marketingową wraz z finansowymi aspektami prosperowania w okresie 2 lat i na jej podstawie wyciągnięto pewne wnioski. Dodatkowo w pracy zostały ujęte dwa przeprowadzone badania własne: ankieta oraz wywiady ze specjalistami. Podobnie jak w przypadku firmy beauty, została wykonana analiza wyników oraz wysunięto wnioski dotyczące wpływu angażujących treści na konta firm na Instagramie.
Abstrakt (EN)
The paper was devoted to analysing the impact of content marketing on the development of a micro-enterprise on the basis of the Instagram platform. The paper defines what content marketing is, its history of origin and the range of activities it covers. It also indicates ways to measure its progress and its direct impact on increasing the company's revenue. As a case study, the example of the beauty company Karola.brows, operating in Warsaw, was used. Its content marketing strategy was analysed along with the financial aspects of its prosperity over a period of 2 years and some conclusions were drawn based on it. In addition, the paper includes two own studies conducted: a questionnaire and interviews with specialists. As in the case of the beauty company, an analysis of the results was performed and conclusions were drawn regarding the impact of engaging content on the company's accounts on Instagram.