Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Tutoring rodzinny jako element kultury szkoły

Autor
Jakubowska-Mirek, Monika
Data publikacji
2018
Abstrakt (PL)

Celem pracy jest analiza tutoringu rodzinnego rozumianego jako element kultury szkoły. Wnioski pochodzą z trwającego ponad dwa lata badania kultury żeńskiej szkoły podstawowej, realizującej model edukacji spersonalizowanej. Materiał i metody: Analiza przypadku została oparta na badaniach jakościowych i uzupełniająco - metodach badań ilościowych. Pytania badawcze dotyczyły miejsca tutoringu w kulturze szkoły oraz jego percepcji i oceny z perspektywy uczennic, nauczycielek i rodziców. Wyniki: Percepcja i ocena tutoringu przez trzy badane grupy społeczności szkolnej jest w dużej mierze zgodna – różnice dotyczą przede wszystkim poziomu artefaktów. Wyniki określone dla poszczególnych aspektów kultury wykazują dużą spójność – elementy materialne są wynikiem założeń aksjologicznych i normatywnych placówki. Wnioski: Tutoring zajmuje istotne miejsce w badanej placówce, zarówno na poziomie założeń, procedur jak codziennej praktyki. Efektywność tutoringu zależy od jednostkowego zaangażowa- nia i świadomości, w mniejszym zaś stopniu od zastosowanych procedur.

Dyscyplina PBN
pedagogika
Czasopismo
Rozprawy Społeczne
Tom
12
Zeszyt
3
Strony od-do
29-37
ISSN
2081-6081
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty