License
Promocja filmów na przykładzie filmu Barbie
Abstract (PL)
Praca przedstawia zastosowanie promocji w przypadku branży filmowej i jej produktów. Stawiana teza w pracy odnosi się do użycia promocji i jej działania w przypadku promocji filmów. Praca opisuje promocję filmową poprzez zaprezentowanie ogólnej definicji i teorii działania promocji, opis jej form i narzędzi, zmodyfikowanych pod branżę filmową. Każde działanie promocyjne w pracy związane z branżą filmową jest poparte przykładem i opisane jak wygląda w praktyce. Pierwszy rozdział objaśnia działanie i sens promocji, a także jej ogólnych narzędzi. Drugi rozdział pracy opisuje dane narzędzia promocji używane w branży filmowej i zmodyfikowane na jej potrzeby. Drugi rozdział prezentuje też wymienione w nim formy promocji na podstawie przykładów praktycznych. Zwieńczeniem pracy jest ostatni trzeci rozdział przedstawiający większość opisanych środków promocyjnych używanych do promocji filmu na przykładzie case study filmu Barbie. Film Barbie jest bowiem wzorowym przykładem dobrego użycia form promocji filmowej.
Abstract (EN)
The thesis presents the use of promotion in the case of the film industry and its products. The thesis of the work refers to the use of promotion and its operation in the case of film promotion. The thesis describes film promotion by presenting the general definition and theory of promotion operation, description of its forms and tools, modified under the film industry. Each promotional activity in the work related to the film industry is supported by an example and described how it looks in practice. The first chapter explains the work and meaning of promotion, as well as its general tools. The second chapter of the work describes the given promotional tools used in the film industry and modified for its needs. The second chapter also presents the forms of promotion mentioned in it with practical examples. The thesis culminates with the final third chapter presenting most of the described promotional means used to promote the film using the case study of the Barbie film as an example. Indeed, the Barbie film is an exemplary example of good use of film promotion forms.