Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Rola Mistrza w procesie kształcenia w edukacji pozaformalnej - na przykładzie działań Mistrzów Gry podczas gier RPG

Autor
Lewicka, Lotta
Promotor
Dąbrowska, Anna
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Celem pracy jest zbadanie roli Osoby Mistrzującej w procesie kształcenia. W części teoretycznej opisano, kim jest mistrz i autorytet oraz na czym polega proces kształcenia w edukacji pozaformalnej. Poruszono również temat gier RPG, ze szczególnym uwzględnieniem tematów dotyczących Osoby Mistrzującej i jej roli. Przeprowadzone badania miały na celu dostarczenie informacji o Osobie Mistrzującej jako Mistrzu, tego, jak wykorzystują gry do osiągania swoich celów oraz o grach RPG jako narzędziu pomagającym w rozwoju emocjonalnym, intelektualnym i moralnym Osób Grających. Badanie było prowadzone dwutorowo. Osoby Mistrzujące i Osoby Grające były badane za pomocą dwóch różnych technik sondażu: techniki wywiadu i ankiety. Wyniki badań wskazują na niezbadany dotychczas potencjał gier RPG. Osoby Mistrzujące używają ich jako środka wyrazu artystycznego oraz sposobu na podzielenie się swoimi opiniami i odczuciami. Gry RPG są narzędziem wspierającym rozwój intelektualny, emocjonalny i moralny Osób Grających. Działania Osób Mistrzujących wpisują się w obszar edukacji pozaformalnej, a procesy zachodzące podczas gier RPG są procesami kształcenia.

Abstrakt (EN)

The aim of this thesis is to examine the role of the Game Master in the educational process. The theoretical chapter describes who is the master and their authority. It also draws attention to the educational process in non-formal education and discusses RPG games, with a particular focus on topics related to the Game Master and their role. The conducted research aimed to provide information about the Game Master as a Master, how they use games to achieve their goals, and about RPG games as a tool that helps with the emotional, intellectual, and moral development of the Players. The research was conducted in two parts. Game Masters and Players were studied using two different survey techniques: interviews and questionnaires. The results of the study indicate the previously unexplored potential of RPG games. Game Masters use them as a means of artistic expression and a way to share their opinions and feelings. The conducted research shows that RPG games are a tool that supports the intellectual, emotional, and moral development of the Players. The activities of Game Masters fall within the area of non-formal education, and the processes occurring during RPG games are considered educational.

Słowa kluczowe PL
Gry RPG
Mistrz
edukacja pozaformalna
kształcenie
Osoba Mistrzująca
Inny tytuł
The role of the Master in the educational process of non-formal education: a case study of Game Masters in RPG
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-02
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty