Licencja
Nabywanie kompetencji społecznych przez dzieci w wieku przedszkolnym poprzez gry i zabawy
Abstrakt (PL)
Praca analizuje znaczenie gier i zabaw w nabywaniu kompetencji społecznych przez dzieci w wieku przedszkolnym. Celem badania było określenie, w jaki sposób te aktywności wpływają na rozwój społeczny dzieci. Wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego z udziałem nauczycielek przedszkolnych, a narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Praca składa się z trzech rozdziałów: teoretycznego wprowadzenia do tematyki, opisu metodologii badań oraz analizy wyników badań własnych. Wyniki pokazują, że gry i zabawy wspierają rozwój współpracy, komunikacji i empatii u dzieci, co podkreśla ich znaczenie w edukacji przedszkolnej.
Abstrakt (EN)
The thesis analyzes the significance of games and activities in the acquisition of social competencies by preschool-aged children. The aim of the research was to determine how these activities influence children's social development. The diagnostic survey method was used with preschool teachers, and the research tool was a questionnaire. The thesis consists of three chapters: a theoretical introduction to the topic, a description of the research methodology, and an analysis of the research results. The findings show that games and activities support the development of cooperation, communication, and empathy in children, highlighting their importance in preschool education.