Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BYCC-BY - Uznanie autorstwa

Metody i techniki pomiaru efektów działań public relations wykorzystywane w branży public relations

Autor
Szuba, Przemysław
Tworzydło, Dariusz
Data publikacji
2020
Abstrakt (PL)

Celem artykułu jest identyfikacja sposobów, za pomocą których polscy PR-owcy dokonywali w ostatnim roku pomiaru efektów własnych działań, oraz prezentacja powszechności stosowania konkretnych rozwiązań. Przeprowadzona została także analiza porównawcza w oparciu o dostępne badania dotyczące narzędzi wykorzystywanych przez konsultantów PR. Podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w 2019 roku przeprowadzono ankietę audytoryjną, w której próbę badawczą tworzyli przedstawiciele różnego typu organizacji działających na polskim rynku, łącznie 253 osoby. Analizy wykazały, że korzystanie z szeroko rozumianego monitoringu mediów stanowi kluczowe wsparcie dla osób zajmujących się na co dzień budowaniem wiarygodnych relacji z otoczeniem. Odnotowania wymaga fakt, że branża PR nadal jest silnie przywiązana do stosowania wskaźnika AVE, mimo że zarówno światowe, jak i rodzime organizacje branżowe dążą do ograniczenia jego roli w pomiarze efektów działań public relations.

Słowa kluczowe PL
public relations
pomiar efektów działań PR
monitoring mediów
badania ilościowe i jakościowe
wyzwania branży PR
Dyscyplina PBN
nauki o komunikacji społecznej i mediach
Czasopismo
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych
Tom
35
Zeszyt
1
Strony od-do
113-134
ISSN
2353-8503
Licencja otwartego dostępu
Uznanie autorstwa