Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Czy studentów ekonomii uczyć o trwałym rozwoju?

Autor
Żylicz, Tomasz
Data publikacji
2019
Abstrakt (PL)

Odpowiedź na pytanie jest twierdząca. Pojęcie trwałości jest bardzo modne i bywa nadużywane. Wskazane są liczne przykłady niefrasobliwego posługiwania się nim. Jednak – paradoksalnie – owe kontrowersyjne przypadki użycia tego pojęcia stanowią dobry punkt wyjścia, aby wyjaśnić, na czym polega trwałość i jak dbać o jej rzeczywiste osiągnięcie. Studenci ekonomii są predestynowani do tego, żeby umieć badać długookresowe skutki decyzji gospodarczych oraz identyfikować takie, których powtarzanie jest korzystne.

Abstrakt (EN)

The answer to this question is positive. The concept of sustainability is very fashionable, but it has been overused. There are numerous instances where its application is not justified. Paradoxically, however, studying such controversial uses serves as a good starting point for elucidating what sustainability means and how it can be achieved. Students of economics are expected to analyse the long-term consequences of economic decisions and to identify those which can be replicated to the benefit of society.

Dyscyplina PBN
ekonomia i finanse
Czasopismo
AURA
Tom
6/2019
Strony od-do
14-15
ISSN
0137-3668
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty