Licencja
Jak reklama produktów farmaceutycznych wpływa na decyzje zakupowe osób powyżej 65. roku życia
Abstrakt (PL)
Poniższa praca porusza problematykę dotyczącą komunikacji marketingowej skierowanej do seniorów oraz roli reklamy w kształtowaniu preferencji zakupowych różnych grup społecznych. Praca ma na celu przeprowadzenie dogłębnej analizy wpływu komunikacji marketingowej branży farmaceutycznej na decyzje zakupowe osób powyżej 65. roku życia. W pracy analizie poddano rynek farmaceutyczny w ujęciu komunikacji marketingowej oraz skuteczność ich wpływu. Autorka zgłębiła mechanizmy zachodzące podczas decyzji polskich konsumentów przy zakupie leków dostępnych bez recepty (OTC). W pracy przedstawiono wyniki badania sondażowego, mające na celu zgłębienie tematu i poznanie realnego wpływu komunikatów reklamowych na odbiorców.
Abstrakt (EN)
This thesis explores the issue of marketing communications aimed at seniors and the role of advertising in shaping the purchasing preferences of different social groups. The thesis aims to conduct an in-depth analysis of the impact of the pharmaceutical industry's marketing communications on the purchasing decisions of people over age 65. In the thesis, the pharmaceutical market is analysed in terms of marketing communications and the effectiveness of their impact. Author explored the mechanisms occurring in the decision-making of Polish consumers when purchasing over-the-counter (OTC) medicines. Thesis presents the results of a survey intended to explore the topic and find out the real impact of advertising messages on consumers.