Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Nauczanie języka obcego a problem autonomii uczniów w edukacji wczesnoszkolnej

Autor
Jaroszewska, Anna
Data publikacji
2018
Abstrakt (PL)

Celem rozważań jest pragmatyczne spojrzenie na rzeczywiste warunki, możliwości oraz efekty wdrożenia oraz pogłębiania procesu autonomizacji uczniów na lekcjach języka obcego w klasach I–III polskiej szkoły podstawowej. Prezentowane refleksje stronią od teoretycznych analiz i laboratoryjnych badań. Koncentrując się na praktycznym wymiarze relacji pomiędzy nauczycielem a uczniami (i nie tylko), autorka pragnie wykazać przymioty autonomii tych drugich w kontekście szeroko rozumianego sukcesu w nauce języka obcego, a jednocześnie zwrócić uwagę na problemy wynikające ze zróżnicowania organizacyjnego systemów glottodydaktycznych mieszczących się w granicach powszechnego systemu edukacji.

Słowa kluczowe PL
glottodydaktyka nauczanie języka obcego system edukacji edukacja wczesnoszkolna autonomia ucznia
Dyscyplina PBN
językoznawstwo
Czasopismo
Orbis Linguarum
ISSN
1426-7241
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty