Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

A literature review of the classic and extended Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2) model

Autor
Kułak, Jacek
Trojanowski, Mariusz
Data publikacji
2019
Abstrakt (PL)

UTAUT2 to teoria, która wyjaśnia, dlaczego dana technologia jest akceptowana i wykorzystywana przez użytkowników. Integruje osiem najważniejszych modeli akceptacji technologii, które zostały zaproponowane w przeszłości. Celem tego artykułu jest odpowiedź na pytanie: „Dlaczego ludzie używają technologii?”. Cel ten został osiągnięty przez podsumowanie siedmiu lat badań opartych na klasycznej i rozszerzonej teorii UTAUT2. Artykuł składa się z trzech głównych części. Pierwsza część jest poświęcona prezentacji różnych teorii/ modeli akceptacji technologii, w tym prezentacji trzech różnych typów badań opartych na UTAUT2. Druga część dotyczy metodologii przeglądu literatury. Trzecia część obejmuje dyskusję (w tym ograniczenia i dalsze pomysły badawcze). Tablica podsumowująca 25 badań opartych na UTAUT2 została dodana jako załącznik.

Abstrakt (EN)

UTAUT2 is a model that explains why technology is adopted by the users. It integrates eight most important technology acceptance models that were proposed in the past. The aim of this article is to answer the question “why people use technology?” by summarizing seven years of research based on classic and extended UTAUT2 since the model was formulated in 2012. This paper consist of three main parts. The first part is devoted to presentation of different technology acceptance theories / models including presentation of the three different types of UTAUT2 based research. Second part is regarding methodology of the literature review. Third part consists discussion (including limitations and further research ideas). Table summarizing 25 UTAUT2 studies is added as attachment.

Słowa kluczowe PL
UTAUT2 jednolita teoria akceptacji i użycia technologii 2 teorie akceptacji technologii przegląd literatury
Dyscyplina PBN
nauki o zarządzaniu i jakości
Czasopismo
Miesięcznik Marketing i Rynek
Zeszyt
7
Strony od-do
3-18
ISSN
1231-7853
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty