Licencja
Świat reklamy telewizyjnej (na przykładzie społeczności Łomży)
Abstrakt (PL)
Nadrzędnym celem rozprawy doktorskiej jest porównanie odbioru reklamy telewizyjnej przez mieszkańców Łomży w latach 2000/2001 i 2010, uchwycenie trendów odbiorczych komunikatów reklamowych wśród mieszkańców miasta średniej wielkości. Ukazanie, jak przemysł reklamowy jest postrzegany przez przeciętnych ludzi. Praca skupia się na rekonstrukcji i porównaniu postaw odbiorczych mieszkańców Łomży z uwzględnieniem ewolucji percepcji różnych aspektów reklamy telewizyjnej w perspektywie 10 lat. Badania przeprowadzone techniką ankiety, której celem jest analiza ilościowa i jakościowa odbioru reklamy na wielu poziomach. W pracy opisano subiektywne doświadczenia odbiorców reklamy wynikające z uczestnictwa w świecie zbiorowej konsumpcji dokonującej się poprzez media. Comparing the perception of a TV commercial of Łomża’s citizens between 2000/01 and 2010 is an overarching goal of a PhD thesis, grasping trends of receiving advertising announcements amongst city dwellers of average size and showing how the advertising industry is perceived by average people. The work focuses on the reconstruction and comparing of attitudes of the residents of Łomża, including evolution of perception of var-ious aspects of TV commercial in 10-years perspective. The research was conducted with a specially constructed questionnaire, for which the factor analysis is a purpose and qualitative of receipt of the advertisement on many levels. Moreover, a subjective experience of perception of TV commercial resulting from the participation in world of the collective consumption taking place through media was described.