Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Komunikacja piłkarzy oraz klubów piłkarskich z kibicami. Jak to się zmieniło na przestrzeni lat.

Autor
Skwierawski, Mateusz
Promotor
Kochaniak, Katarzyna
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca dotyczy komunikowania się piłkarzy oraz klubów piłkarskich z kibicami – jak proces wzajemnej komunikacji zmieniał się na przestrzeni ostatnich lat. W części I skupiam się na zakresie teoretycznym: czym są media, social media, Internet, charakteryzuje podział mediów i podaje przykłady ewolucji jaka nastąpiła w wirtualnym świecie na przestrzeni dekady. Wyjaśniam również, czym są media w sporcie, jaką pełnią rolę obecnie i jak wpływały na odbiór kibiców we wcześniejszych latach. W części II podaje przykłady polskich klubów piłkarskich z najbardziej rozbudowaną komunikacją w social mediach – prowadzone przez nie profile w kanałach społecznościowych i rozwój, który zanotowały. W części III skupiam się na konkretnych przykładach komunikacji w mediach społecznościowych - analizuje sposób prowadzenia własnych kanałów w social mediach Grzegorza Krychowiaka oraz podaje przykłady rozwoju w tym obszarze Legii Warszawa oraz reprezentacji Polski. Komunikacja piłkarzy oraz klubów piłkarskich z mediami oraz kibicami zmieniła się diametralnie. Jest obecnie bardziej profesjonalna, występuje coraz mniej spontanicznych reakcji, co wiąże się z powtarzalnością oraz sztucznością przekazu. Komunikacja jest przejrzysta, jednak w nowej formie staje się mniej wiarygodna.

Abstrakt (EN)

The work concerns communication between footballers and football clubs with fans - how the process of mutual communication has changed over the last few years. In Part I, I focus on the theoretical scope: what are the media, social media, the Internet, characterize the division of media and provide examples of the evolution that has occurred in the virtual world over the past decade. I also explain what the media are in sports, what role they currently play and how they influenced the reception of fans in previous years. In Part II, I provide examples of Polish football clubs with the most extensive communication in social media - the profiles they run in social channels and the development they have noted. In Part III, I focus on specific examples of communication in social media - I analyze the way Grzegorz Krychowiak runs his own social media channels and provide examples of development in this area of ​​Legia Warsaw and the Polish national team. Communication between footballers and football clubs with the media and fans has changed dramatically. It is now more professional, there are fewer and fewer spontaneous reactions, which is associated with the repetition and artificiality of the message. Communication is transparent, but in the new form it becomes less reliable.

Słowa kluczowe PL
media
social media
internet
komunikacja
sport
piłka nożna
kluby piłkarskie
kibice
zasięgi
Inny tytuł
Communication of football players and football clubs with supporters. How this has changed over the years.
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-30
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty