Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Cechy osobowości wśród użytkowników Social Mediów

Autor
Zarzycka, Natalia
Promotor
Wójcik, Paweł
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca obejmuje problematykę wpływu cech osobowości na zachowania w mediach społecznościowych. Początkowe rozdziały omawiają teoretyczne aspekty osobowości, definiują pojęcie osobowości i przedstawiają jej klasyfikacje, zwracając uwagę na model Wielkiej Piątki. Następnie przeanalizowano genezę tego modelu i szczegółowo opisano pięć głównych typów osobowości. Omówiono także metody pomiaru cech osobowości, które można wykorzystać do lepszego zrozumienia zachowań jednostek. Kolejne części pracy poświęcone są mediom społecznościowym, gdzie zdefiniowano i prześledzono historię ich rozwoju oraz omówiono ich znaczenie w dzisiejszym świecie. Przeanalizowano, jak różne cechy osobowości pojawiają się w mediach społecznościowych i jakie są preferencje poszczególnych typów użytkowników w stosunku do różnych mediów społecznościowych. W artykule zawarto także podsumowanie własnych badań autorki oraz szczegóły dotyczące projektu próby i metodologii zastosowanej w badaniu. Wyniki badań pokazują różnice w korzystaniu z mediów społecznościowych w zależności od cech osobowości, analizując takie aspekty, jak preferencje wybierania platform, rodzaje publikowanych treści, częstotliwość interakcji i reakcje emocjonalne na działania online. Wyniki badania podkreślają, że osobowość ma istotny wpływ na korzystanie z mediów społecznościowych, co jest ważne zarówno dla użytkowników tych platform, jak i projektantów, marketerów i badaczy.

Słowa kluczowe PL
osobowość
media społecznościowe
Wielka Piątka
neurotyczność
ekstrawersja
otwartość na doświadczenia
ugodowość
sumienność
Inny tytuł
Personality traits among social media users
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-10
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty