Licencja
Cechy osobowości wśród użytkowników Social Mediów
Abstrakt (PL)
Praca obejmuje problematykę wpływu cech osobowości na zachowania w mediach społecznościowych. Początkowe rozdziały omawiają teoretyczne aspekty osobowości, definiują pojęcie osobowości i przedstawiają jej klasyfikacje, zwracając uwagę na model Wielkiej Piątki. Następnie przeanalizowano genezę tego modelu i szczegółowo opisano pięć głównych typów osobowości. Omówiono także metody pomiaru cech osobowości, które można wykorzystać do lepszego zrozumienia zachowań jednostek. Kolejne części pracy poświęcone są mediom społecznościowym, gdzie zdefiniowano i prześledzono historię ich rozwoju oraz omówiono ich znaczenie w dzisiejszym świecie. Przeanalizowano, jak różne cechy osobowości pojawiają się w mediach społecznościowych i jakie są preferencje poszczególnych typów użytkowników w stosunku do różnych mediów społecznościowych. W artykule zawarto także podsumowanie własnych badań autorki oraz szczegóły dotyczące projektu próby i metodologii zastosowanej w badaniu. Wyniki badań pokazują różnice w korzystaniu z mediów społecznościowych w zależności od cech osobowości, analizując takie aspekty, jak preferencje wybierania platform, rodzaje publikowanych treści, częstotliwość interakcji i reakcje emocjonalne na działania online. Wyniki badania podkreślają, że osobowość ma istotny wpływ na korzystanie z mediów społecznościowych, co jest ważne zarówno dla użytkowników tych platform, jak i projektantów, marketerów i badaczy.