Licencja
Storytelling - opowiadanie historii jako rdzeń modelu marketingowego na przykładzie branży sportowej Nike
Abstrakt (PL)
W dzisiejszych czasach, gdy rynek jest niezwykle nasycony przekazami marketingowymi i reklamami, ujmująca historia staje się jednym z najważniejszych sposobów na zwrócenie uwagi klientów. Głównym celem artykułu jest analiza zjawiska storytellingu, czyli opowiadanie historii, będące skutecznym narzędziem w marketingu, które pozwala budować silne emocje i więzi z odbiorcami. Podstawą do analizy przypadków są kampanie marketingowe Nike, w szczególności spoty reklamowe, które stały się klasyką i z pewnością przyczyniły się do wykreowania znaczącego statusu tej marki. Krótkometrażowy filmy są tylko częścią kampanii reklamowych sportowego giganta, który promuje olimpijskie poczynania – kampania i spot reklamowy „Just do it” z 1988 r., kampania „Find Your Gretaness” i spot reklamowy „The Jogger” z 2012 r., a także spot reklamowy „Unlimited You” z cyklu „Unlimited” z 2016 r.
Abstrakt (EN)
Nowadays, when the market is extremely saturated with marketing messages and advertisements, a captivating story becomes one of the most important ways to attract the attention of customers. The main goal of the article is to analyze the phenomenon of storytelling, i.e. telling stories, which is an effective tool in marketing that allows you to build strong emotions and bonds with recipients. The basis for the case analysis are Nike's marketing campaigns, in particular advertising spots, which have become classics and certainly contributed to creating a significant status of this brand. The short films are only part of the advertising campaigns of the sports giant that promotes the Olympic activities - the Just do it campaign and advertising spot from 1988, the Find Your Gretaness campaign and the The Jogger advertising spot from 2012, as well as the advertising Unlimited You from the Unlimited series from 2016.