Licencja
Promocja dóbr luksusowych w obszarze mediów społecznościowych na przykładzie marki Dior
Abstrakt (PL)
Praca skupia się na zagadnieniu marketingu cyfrowego marki luksusowej Dior w obszarze nowych mediów, w tym w mediach społecznościowych oraz efektywności kampanii prowadzonych przez markę. Aby pochylić się nad szczegółowym omówieniem kampanii produktów i pokazu mody marki, przybliżone jest pojęcie marketingu cyfrowego, specyfiki nowych mediów oraz promocji dóbr luksusowych w Internecie. Tutaj zostały opisane kluczowe narzędzia marketingu cyfrowego oraz strategie komunikacyjne w obszarze komunikacji cyfrowej, które składają się na proces promocji. Wówczas wszelkie działania wykorzystywane w ramach planu marketingowego są swobodnie przeniesione na obszar mediów społecznościowych, w których planowana jest sukcesywna komunikacja między marką a użytkownikami, ale też budowanie efektywności. Następnie kluczowe jest przywołanie historii marki Dior, która tworzy wstępny rys charakteru firmy jako jednego z imperiów na rynku modowym oraz jej działań w mediach społecznościowych. Analiza trzech kampanii domu mody usytuowanych na przestrzeni trwania pandemii Covid-19 przy dostrzeżeniu wykorzystanych przez markę narzędzi, pozwala na wniosek o stabilnej i silnej pozycji Diora na rynku międzynarodowym jako marki o dużej efektywności w mediach społecznościowych.
Abstrakt (EN)
The paper focuses on the issue of digital marketing of the luxury brand Dior in the area of new media, including social media, and the effectiveness of the brand's campaigns. To lean into the detailed discussion of the brand's product campaigns and fashion show, the concept of digital marketing, the specifics of new media and the promotion of luxury goods on the Internet are introduced. Described here are key digital marketing tools and digital communication strategies that creates the promotion process. Then all activities used in the marketing plan are freely transferred to the area of social media, where successive communication between the brand and users is planned, but also to build efficiency. Next, it is crucial to recall the history of the Dior brand, which forms an initial outline of the company's character as one of the empires in the fashion market and its social media activities. An analysis of the fashion house's three campaigns situated over the course of the Covid-19 pandemic while noticing the tools used by the brand, allows the conclusion of Dior's stable and strong position in the international market as a highly effective brand in social media.