Asymetria informacyjna w strategiach udzielania kredytów dla ludności, na przykładzie ubezpieczeń kredytowych

Autor
Popiołek, Anna
Promotor
Sopoćko, Andrzej
Data publikacji
2017-01-14
Abstrakt (PL)

Celem dysertacji jest jest zidentyfikowanie znajomości i oceny warunków ubezpieczeń kredytowych sprzedawanych w bankach (bancassurance) przez klientów instytucji finansowych. Obecnie powszechność polis dołączanych do kredytów jest bardzo duża, ponieważ są one sprzedawane przez banki od razu przy okazji zaciągania kredytów.W niniejszym pracy zaprezentowano studium literatury przedmiotu oraz wyniki badań własnych. Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie w dniach 3–7 kwietnia 2015 roku. Wyniki pokazują, jak ubezpieczenia dołączane do produktów bankowych są zrozumiałe przez kredytobiorców i przez nich oceniane. Wnioski z badań własnych stanowią punkt wyjścia do określenia rekomendacji poprawiających przejrzystość umów i warunków sprzedaży w zakresie bancassurance. Analiza porównawcza z systemami stosowanymi w innych europejskich krajach pozwala na wyciągnięcie dodatkowych wniosków do potrzebnych zmian w konstrukcji tych produktów oraz w procesie sprzedaży bankowych ubezpieczeń kredytowych.

Abstrakt (EN)

This dissertation aims to identify the knowledge and assessment of the conditions of credit insurance sold by banks (bancassurance) by customers of financial institutions. Currently universality policies attached to loans is very large, because they are sold by banks immediately on the occasion of borrowing.Author presented literature review and outcomes of their own research results. The study was conducted on a representative group on 3–7 April 2015. The results show how the insurance attached to bank products are understood and evaluated by the borrowers. Conclusions from the study could be a starting point to conduct changes in polish system. A comparative analysis of other European countries may allow conclusions to be drawn about the necessary changes in the design of these products and in the process of selling the credit insurance in banks.

Słowa kluczowe PL
ubezpieczenia
bancassurance
ubezpieczenie kredytu
towarzystwo ubezpieczeniowe
pośrednik finansowy
Inny tytuł
Asymmetry of information in strategies of loans to the public, on the example of credit insurance
Data obrony
2017-11-29
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty