Licencja
The role of social identification in post-genocide generation healing of the 1994 Tutsi genocide in Rwanda: A mixed methods study of knowledge of the genocide and heroic helpers
Abstrakt (PL)
Niniejsze badanie przeprowadzone z użyciem metody mieszanej ma na celu zbadanie tożsamości społecznej młodzieży po ludobójstwie w odniesieniu do jej postaw wobec pojednania i wiedzy o ludobójstwie. Badanie składa się z fazy ilościowej, po której przeprowadzono fazę jakościową, opartą się na wynikach uzyskanych z analizy ilościowej. Wyniki wskazują na istotny pozytywny związek pomiędzy centralnością tożsamości grupowej, jako elementem identyfikacji społecznej, a wiedzą na temat ludobójstwa. Wyniki tego badania przeprowadzonego metodami mieszanymi pozwalają zrozumieć, w jaki sposób tożsamość społeczna, postawy wobec pojednania i wiedza na temat ludobójstwa są ze sobą powiązane wśród młodzieży żyjącej po ludobójstwie. Połączenie podejścia ilościowego i jakościowego pozwoliło na wszechstronne wyjaśnienie złożoności związanej z procesem kształtowania się tożsamości społecznej w następstwie ludobójstwa. Odkrycia te mają implikacje dla rozwoju interwencji i inicjatyw mających na celu promowanie pojednania w społeczeństwach po ludobójstwie.
Abstrakt (EN)
This mixed methods study aims to investigate the social identity of post- genocide youth in relation to their attitudes towards reconciliation and knowledge of the genocide. The study consists of a quantitative phase followed by a qualitative phase, which builds upon the findings obtained from the quantitative analysis. The results indicate a significant positive association between ingroup centrality, a component of social identification, and knowledge about the genocide. The findings of this mixed methods study contribute to the understanding of how social identity, attitudes towards reconciliation, and knowledge of the genocide are interconnected among post-genocide youth. The combination of quantitative and qualitative approaches provides a comprehensive understanding of the complexities involved in the social identity formation process in the aftermath of a genocide. These findings have implications for the development of interventions and initiatives aimed at promoting reconciliation and healing in post-genocide societies.