Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

The Integration of Technology into the Pre- service English Teacher Education Programs in the Kurdistan Region of Iraq

Autor
Abdalla, Aga
Promotor
Brzosko-Barratt, Katarzyna
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Niniejsze badanie miało na celu zrozumienie programów kształcenia nauczycieli języka angielskiego w Regionie Kurdystanu w Iraku. Badanie miało na celu zrozumienie sposobu, w jaki programy wykorzystują technologię, a także wyzwań i rozwiązań związanych z integracją technologii. Ponadto wyjaśniono postrzeganie technologii przez studentów-nauczycieli i nauczycieli. Dane zostały zebrane na podstawie ustrukturyzowanych wywiadów na miejscu z dyrektorami programów, częściowo ustrukturyzowanych wywiadów online z nauczycielami w programach oraz kwestionariuszy online wypełnionych przez studentów programów na pięciu publicznych uniwersytetach w regionie. Badanie wykazało, że model, w którym technologia jest zintegrowana z programami, to podejście oparte na pojedynczym kursie, które nie jest na równi i skuteczne w porównaniu z innymi podejściami opartymi na dostępnej literaturze. Znaleziono wiele wyzwań, takich jak infrastruktura, brak wykwalifikowanej kadry oraz podstawowa i ograniczona treść kursów technologicznych. Zaleca się, aby wykwalifikowani nauczyciele prowadzili kursy technologiczne bez ignorowania wiedzy pedagogicznej, a ponadto przejście od obecnego podejścia do pełnego wykorzystania technologii pomaga studentom-nauczycielom być w pełni wyposażonym w narzędzia technologiczne dla ich przyszłych klas.

Abstrakt (EN)

This study aimed to understand the English language pre-service teacher education programs in the Kurdistan Region of Iraq, the study wanted to understand the way that programs use technology, as well as the challenges and solutions of the technology integration. Moreover, student-teachers and educators’ perceptions are explained. The data was gathered from onsite structured interviews with the program directors, online semi-structured interviews with the educators in the programs, and online questionnaires that the programs’ students filled out in five public universities in the region. The study found that the model that technology is integrated within the programs is the single-course approach which is not up to par and efficient approach compared to the other approaches based on the available literature. Many challenges were found such as infrastructure, lack of qualified staff, and basic and limited content of the technology courses. It is recommended to have qualified educators instructing technological courses without ignoring the pedagogical knowledge, moreover, a shift from the current approach to a complete infusion of technology helps the student-teachers to be fully equipped with technological tools for their future classrooms.

Słowa kluczowe PL
Integracja technologii
kształcenie nauczycieli
technologia edukacyjna
nauczanie języka angielskiego (ELT)
szkolenie nauczycieli
Inny tytuł
Integracja technologii w programach kształcenia nauczycieli języka angielskiego w Regionie Kurdystanu w Iraku
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-05
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty