Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Rola mediów społecznościowych w komunikacji kobiet. Analiza wizualnej i tekstowej ekspresji na Instagramie.

Autor
Daszkiewicz, Sandra
Promotor
Gaczyńska, Agnieszka
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

W niniejszej pracy magisterskiej za główny cel obrano zbadanie istoty komunikacji kobiet w mediach społecznościowych na podstawie dwóch wybranych profilów użytkowniczek platformy Instagram. Praca składa się z trzech rozdziałów, wśród których pierwszy obejmuje scharakteryzowanie pojęcia komunikacji w czasach rozwoju mediów społecznościowych oraz określenie na czym polega komunikacja wizualna i tekstowa w mediach społecznościowych. Kolejny rozdział przedstawia istotę komunikacji kobiet w mediach, ich charakterystykę, preferowane platformy, a także określa jak prezentowany jest ogólny wizerunek kobiet w mediach, stereotypy, różnice w komunikacji między nimi i mężczyznami, wpływ mediów na samoocenę kobiet oraz perspektywy feministyczne jakie dają media społecznościowe. Rozdział trzeci – badawczy, obejmuje analizę komunikacji wizualnej i tekstowej we wszystkich postach wybranych użytkowniczek – Doroty „Dody” Aqualiteji Rabczewskiej i Zuzanny „Sanah” Ireny Grabowskiej w 2023 roku, wskazanie najważniejszych różnic i podobieństw między ich strategiami komunikacyjnymi oraz pokazanie różnorodności możliwości wyrażania siebie na platformie Instagram przez ogół kobiet.

Abstrakt (EN)

In this master's thesis, the main goal was to examine the essence of women's communication in social media on the basis of two selected profiles of Instagram users. The master's thesis consists of three chapters, the first of which includes the discription of the concept of communication in the times of the development of social media and the definition of what visual and textual communication in social media is all about. The next chapter presents the essence of women's communication in the media, their characteristics, preferred communication platforms, and also defines how the general image of women in the media is presented, stereotypes, differences in communication between them and men, the impact of the media on women's self-esteem and feminist perspectives offered by social media. The third chapter includes an analysis of visual and textual communication in all published posts on the profiles of selected female users – Dorota Doda Aqualiteja Rabczewska and Zuzanna Sanah Irena Grabowska in 2023, indicating the most important differences and similarities between their communication strategies and showing the diversity of opportunities for women to express themselves on the Instagram platform.

Słowa kluczowe PL
media społecznościowe
komunikacja
kobiety w mediach
Instagram
analiza treści
Inny tytuł
The role of social media in woman’s communication. Analysis of visual and textual expression on Instagram.
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-04
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty