Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Rynek dóbr luksusowych w Chinach

Autor
Furczoń, Laura
Promotor
Pawłowski, Józef
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca o tytule „Rynek dóbr luksusowych w Chinach” przedstawia szczegółową analizę chińskiego rynku dóbr luksusowych, skupiając się na różnych grupach konsumentów oraz strategiach marek. Omówiono wpływ dynamicznego wzrostu gospodarczego na siłę nabywczą chińskich konsumentów, zwłaszcza młodszych pokoleń. Zaprezentowane prognozy dotyczą przyszłego popytu na luksusowe towary, podkreślając znaczenie rosnącej liczby milionerów oraz klasy średniej. Zachowania zakupowe chińskich konsumentów i ich podejście do luksusu są również szczegółowo analizowane, z uwzględnieniem słownikowej definicji luksusu oraz definicji luksusu w chińskiej tradycji. Praca klasyfikuje rynek na różne grupy konsumentów i omawia najpopularniejsze kategorie luksusowych produktów. Kolejny istotny element analizy stanowią strategie wejścia na chiński rynek luksusowy i wyzwania, przed którymi stoją marki. Zawarto omówienie roli e-commerce i marketingu, wpływu celebrytów oraz tak zwanych Wpływowych Liderów Opinii (KOL), a także znaczenia storytellingu, dziedzictwa marki i personalizacji produktów. Praca oferuje kompleksowy przegląd chińskiego rynku luksusowego, podkreślając jego dynamiczny rozwój i rosnące znaczenie na arenie międzynarodowej.

Abstrakt (EN)

The master's thesis The Luxury Goods Market in China presents a detailed analysis of the Chinese luxury goods market, focusing on various consumer groups and brand strategies. It examines the impact of dynamic economic growth on the purchasing power of Chinese consumers, particularly younger generations. The forecasts presented address the future demand for luxury goods, emphasizing the importance of the growing number of millionaires and the expanding middle class. The shopping behaviors of Chinese consumers and their attitudes towards luxury are also analyzed in detail, taking into account both the dictionary definition of luxury and its definition in Chinese tradition. The thesis classifies the market into different consumer segments and discusses the most popular categories of luxury products. Another significant aspect of the analysis is the entry strategies for the Chinese luxury market and the challenges that brands face. It includes a discussion on the role of e-commerce and marketing, the influence of celebrities and Key Opinion Leaders (KOLs), as well as the importance of storytelling, brand heritage, and product personalization. This thesis offers a comprehensive overview of the Chinese luxury market, highlighting its dynamic development and growing importance on the international stage.

Słowa kluczowe PL
Chiński rynek dóbr luksusowych
zakupy chińczyków
chińska klasa średnia
wzrost gospodarczy
luksusowi konsumenci
milionerzy w Chinach
strategie marketingowe
digitalizacja rynku
Inny tytuł
Luxury products market in the PRC
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-08
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty