Licencja
Znaczenie i rola mediów społecznościowych w procesach rekrutacji na przykładzie portalu LinkedIn
Abstrakt (PL)
Celem pracy licencjackiej jest pokazanie znaczenia i roli mediów społecznościowych w procesach rekrutacji na przykładzie portalu LinkedIn. LinkedIn jest międzynarodowym portalem społecznościowym, który został założony w 2003 r., by ułatwiać użytkownikom nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Serwis umożliwia pracodawcom zamieszczanie ofert pracy i wyszukiwanie kandydatów, natomiast kandydatom eksponowanie marki osobistej w środowisku biznesowym i nie tylko, wpływając korzystnie na możliwości zawodowe. Portal ten zrzesza już coraz większą liczbę ludzi w różnym wieku z różnych branż ze względu na narzędzia, które oferuje. Przede wszystkim bardzo dużo firm, w tym dużych korporacji, prowadzi rekrutację na LinkedIn, więc obecnie portal jest największą społecznościową bazą ofert pracy. Ciekawym jest też fakt, że na portalu ludzie dzielą się swoimi sukcesami zawodowymi, pokazując nie tylko swoją ścieżkę zawodową, ale i budując w ten sposób swoją markę. Aktywni użytkownicy LinkedIn przyciągają uwagę rekruterów, którzy pracując na tym portalu poszukują ludzi z odpowiednim doświadczeniem i predyspozycjami do pełnienia poszczególnych stanowisk w wielu firmach. Osoby szukające pracy mogą się zapoznać z ofertą wielu firm. Szczególnie dla młodych ludzi jest to okazja, aby jednocześnie przeanalizować profil firmy oraz poznać pracowników, którzy pracują w tej firmie w dziale, który ich interesuje. LinkedIn stał się portalem zrzeszających ludzi w różnym wieku, których łączy wspólny mianownik - praca. Portal jest otwarty zarówno dla pracowników, jak i pracodawców, bezrobotnych poszukujących pracy, ludzi zainteresowanych tematyką branżową oraz rekruterów, dla których LinkedIn może być jednym z głównych narzędzi pracy.
Abstrakt (EN)
The aim of this bachelor's thesis is to demonstrate the significance and role of social media in recruitment processes, using LinkedIn as an example. LinkedIn is an international social networking platform that was founded in 2003 to facilitate users in establishing professional and business contacts. The service allows employers to post job offers and search for candidates, while enabling candidates to showcase their personal brand in a business environment and beyond, positively influencing their career opportunities. This platform increasingly gathers a diverse number of people from different age groups and industries due to the tools it offers. Notably, many companies, including large corporations, conduct recruitment on LinkedIn, making it currently the largest social job listing database. Interestingly, people on the platform share their professional successes, displaying not only their career paths but also building their personal brand. Active LinkedIn users attract the attention of recruiters who use the platform to find individuals with the right experience and qualifications for various positions in numerous companies. Job seekers can explore offers from many firms. For young people especially, this is an opportunity to simultaneously analyze a company's profile and get to know employees working in the department that interests them. LinkedIn has become a platform that brings together people of different ages, united by a common denominator – work. The platform is open to both employees and employers, the unemployed looking for jobs, people interested in industry-related topics, and recruiters for whom LinkedIn can be one of the primary work tools.