Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Najnowsze tendencje w glottodydaktyce języka ukrainskiego w Polsce - treści kulturowe

Autor
Romaniuk, Svitlana
Kononenko, Iryna
Mytnik, Irena
Data publikacji
2022
Abstrakt (PL)

Rozdział przedstawia założenia metodologiczne podręczników adresowanych do studentów polskojęzycznych, uczących się języka ukraińskiego na studiach filologicznych. Szczególną uwagę zwrócono na uwzględnienie kontekstu kulturowego, którego celem jest nie tylko urozmaicenie zadań stricte językowych, ale przede wszystkim wprowadzenie studenta w świat innej kultury. Służy temu odpowiedni dobór tekstów, na których zostały oparte ćwiczenia różnego typu, uwzględniające całą gamę zawiłości językowych zarówno na początkowych etapach kształcenia (poziom A2+- B2 według ESOKJ), jak również na wyższych poziomach edukacji językowej (C1-C2). Praca nawiązuje do współczesnych teorii glottodydaktycznych i dobrych praktyk, przedstawia najnowsze osiągnięcia w nauczaniu języków rzadkich, do których należy, pomimo bliskości geograficznej, język ukraiński w Polsce.

Słowa kluczowe PL
glottodydaktyka
język ukraiński
treści kulturowe
ćwiczenia gramatyczno-leksykalne
Dyscyplina PBN
językoznawstwo
Tytuł monografii
Мова в суспільстві: семантика, синтактика, прагматика. / Language in society: semantics, syntax, pragmatics
Strony od-do
45-70
Wydawca ministerialny
Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
ISBN
978-83-66597-40-2
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty