Licencja
Najnowsze tendencje w glottodydaktyce języka ukrainskiego w Polsce - treści kulturowe
Abstrakt (PL)
Rozdział przedstawia założenia metodologiczne podręczników adresowanych do studentów polskojęzycznych, uczących się języka ukraińskiego na studiach filologicznych. Szczególną uwagę zwrócono na uwzględnienie kontekstu kulturowego, którego celem jest nie tylko urozmaicenie zadań stricte językowych, ale przede wszystkim wprowadzenie studenta w świat innej kultury. Służy temu odpowiedni dobór tekstów, na których zostały oparte ćwiczenia różnego typu, uwzględniające całą gamę zawiłości językowych zarówno na początkowych etapach kształcenia (poziom A2+- B2 według ESOKJ), jak również na wyższych poziomach edukacji językowej (C1-C2). Praca nawiązuje do współczesnych teorii glottodydaktycznych i dobrych praktyk, przedstawia najnowsze osiągnięcia w nauczaniu języków rzadkich, do których należy, pomimo bliskości geograficznej, język ukraiński w Polsce.