Licencja
Skuteczne zarządzanie w kryzysie wizerunkowym na przykładzie firmy LPP w latach 2013-2023
Abstrakt (PL)
W obliczu rosnącej konkurencji oraz zmieniających się oczekiwań konsumentów, firmy muszą inwestować w budowanie silnej, etycznej marki oraz być przygotowane na skuteczne zarządzanie kryzysami wizerunkowymi. Celem pracy jest przedstawienie kluczowych aspektów związanych z budowaniem i utrzymaniem pozytywnego wizerunku marki korporacyjnej. Firma LPP w 2013 roku doświadczyła kryzysu wizerunkowego, który zmienił sposób jej komunikacji. Praca przybliża pojęcie wizerunku w przedsiębiorstwie modowym oraz wskazuje na jego istotną rolę w podejmowaniu decyzji konsumenckich. W przypadku marki korporacyjnej, swój wizerunek buduje ona wśród wszystkich interesariuszy. Swoją komunikację kryzysową również kieruje do wszystkich osób związanych z jej działalnością. Oprócz odpowiedniego zarządzania w czasie kryzysu, równie ważne jest wdrożenie długoterminowych działań, które pozwolą odbudować reputację przedsiębiorstwa.
Abstrakt (EN)
In the face of increasing competition and changing consumer expectations, companies must invest in building a strong, ethical brand and be prepared to effectively manage image crises. The purpose of this thesis is to present key aspects related to building and maintaining a positive corporate brand image. LPP experienced an image crisis in 2013, which changed the way the company communicates. Thid thesis introduces the concept of image in a fashion company and points out its important role in consumer decision-making. In the case of a corporate brand, it builds its image among all stakeholders. It also directs its crisis communications to all those associated with its business. In addition to proper management during a crisis, it is equally important to implement long-term measures to rebuild the company's reputation.