Licencja
Ewolucja wykorzystania mediów społecznościowych w polskich kampaniach parlamentarnych w latach 2007-2023
Abstrakt (PL)
W poniższej pracy przedstawione zostanie, w jaki sposób przebiegała ewolucja wykorzystania mediów społecznościowych w polskich kampaniach parlamentarnych od 2007 do 2023 roku. W celu zobrazowania tego zjawiska w pełnym wymiarze przybliżona zostanie logika funkcjonowania kluczowych serwisów społecznościowych, zarysowane zostaną podstawy teoretyczne dotyczące komunikowania politycznego i w szczególności kampanii wyborczych, w tym próby uchwycenia zmian zachodzących w tych procesach. Ponadto, przedstawione zostaną wątpliwości związane z powszechnym wykorzystaniem mediów społecznościowych do celów politycznych oraz wiążące się z tym próby uregulowania nowej rzeczywistości wirtualnej.
Abstrakt (EN)
In the following thesis will the evolution of the use of social media in Polish parliamentary campaigns from 2007 to 2023 be analyzed. In order to fully illustrate this phenomenon, the functioning of key social media platforms will be presented, as well as theoretical foundations regarding political communication and election campaigns, including efforts to capture the ongoing transformations of these processes. In addition, the thesis will outline concerns in relation to the widespread use of social media for political purposes and related attempts to regulate the emerging virtual reality.