Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BY-SACC-BY-SA - Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach

Od kryzysu do sukcesu. Metody wyprowadzenia wizerunku destynacji z kryzysu

Autor
Wawrzyszak, Aleksandra
Dudek-Mańkowska, Sylwia
Data publikacji
2017
Abstrakt (PL)

Kształtowanie się wizerunku destynacji jest procesem długotrwałym, a sam wizerunek podlega nieustannym zmianom. Wpływ na obraz miejsca mają zarówno cechy turysty, charakterystyki fizyczne oraz społeczno-ekonomiczne miejsca jak również działania podmiotów trzecich. Wizerunek miejsca jest uzależniony zarówno od stałych elementów tożsamości miejsca, jak i składowych zmiennych, w tym wydarzeń lub ich serii, które powodują wysoki poziom niepewności i zagrożenia lub poczucia zagrożenia, zarówno wśród mieszkańców, turystów, inwestorów jak i dla najważniejszych celów polityki wizerunkowej miejsca. Wpływ na obraz destynacji mają zatem różne typy kryzysów, przez które przejście z sukcesem zależne od ich przyczyny, szybkości reakcji, zasięgu informacji o sytuacji w danej destynacji. Celem artykułu jest wyjaśnienie głównych przyczyn kryzysu wizerunkowego miejsca oraz identyfikacja sposobów wyprowadzania wizerunku destynacji z kryzysu. Badania oparto o metodę studium przypadku strategii zarzadzania komunikacją w kryzysie w czterech destynacjach: Tunezji, Turynie, Nowym Orleanie i Paryżu.

Abstrakt (EN)

The shaping of the image of destination is a long-term process, and the image itself is constantly changing. The impact on the image of the place has both tourist characteristics, physical and socio-economic characteristics of the place as well as activities of third parties. The image of a place is not fixed, it depends both on the permanent elements of the place's identity and on the constituents of the variables, including events or series of events that cause high levels of uncertainty and danger or danger, both among residents, tourists, investors and key policy objectives. The impact on the image of the destination is therefore different types of crises, by which success depends on their cause, speed of response, the extent of information about the situation in the given destination. The purpose of the article is to explain the main causes of the image crisis of the place and to identify ways of deriving the image of destinies from the crisis. The study was based on the case study of communication strategy management in crisis in four destinations: Tunisia, Turin, New Orleans and Paris.

Słowa kluczowe PL
wizerunek miejsca
kryzys
tożsamość miejsca
Dyscyplina PBN
geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna
Czasopismo
Cultural Tourism Scientific Journal
Zeszyt
6
Strony od-do
44-63
Licencja otwartego dostępu
Uznanie autorstwa- Na tych samych warunkach