Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Evoluzione della lingua della pubblicità italiana: analisi delle tecniche di persuasione sull'esempio delle campagne pubblicitarie di Lavazza.

Autor
Urbanowicz, Pola
Promotor
Szantyka, Izabela
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Niniejsza praca analizuje ewolucję języka reklamowego i technik perswazji w kulturze włoskiej, koncentrując się na kampanii Lavazzy. Badanie zostało podzielone na trzy główne rozdziały. Rozdział 1 zawiera obszerny przegląd literatury na temat historii i teorii reklamy. W rozdziale 2 zaproponowano metodę łączącą analizę dyskursu i analizę semiotyczną w celu zbadania elementów językowych i wizualnych wydarzeń Lavazzy. Podejścia te zapewniają szczegółowe ramy dla zrozumienia wzajemnych zależności między językiem, obrazami i narracjami kulturowymi. Rozdział 3 zawiera szczegółową analizę reklam Lavazzy. Ujawnia, w jaki sposób marka wykorzystuje etos, patos i logo, aby angażować odbiorców emocjonalnie i intelektualnie, jednocześnie dostosowując swój przekaz do zmieniających się wartości konsumenckich, takich jak zrównoważony rozwój i dziedzictwo. Zbadano także symbole wizualne, schematy kolorów i odniesienia intertekstualne, pokazując, jak Lavazza włącza do swoich reklam włoskie cechy kulturowe. Badanie to pokazuje, że reklamy marki odzwierciedlają szersze zmiany we włoskiej kulturze konsumenckiej, takie jak rosnący nacisk na autentyczność, jakość i zrównoważony rozwój. Pokazuje jak Lavazza z powodzeniem dostosowała swoją strategię, aby utrzymać pozycję lidera na rozwijającym się rynku, wykorzystując tradycję i innowacje w celu utrzymania silnego wizerunku marki.

Abstrakt (EN)

This work analyzes the evolution of advertising language and persuasion techniques in Italian culture, focusing on the Lavazza campaign. The study is divided into three main chapters. Chapter 1 provides a comprehensive review of the literature on advertising history and theory. Chapter 2 proposes a method that combines discourse analysis and semiotic analysis to examine the linguistic and visual elements of Lavazza's events. These approaches provide a detailed framework for understanding the interplay between language, images and cultural narratives. Chapter 3 provides a detailed analysis of Lavazza's advertisements. It reveals how the brand uses ethos, pathos and logos to engage audiences emotionally and intellectually while aligning its message with changing consumer values such as sustainability and heritage. Visual symbols, color schemes and intertextual references were also examined, showing how Lavazza incorporates Italian cultural traits into its ads. The study shows that the brand's ads reflect broader changes in Italian consumer culture, such as a growing emphasis on authenticity, quality and sustainability. It shows how Lavazza has successfully adapted its strategy to maintain its leadership position in a growing market, using tradition and innovation to maintain a strong brand image.

Abstrakt (inny)

Questo lavoro ha esaminato l'evoluzione del linguaggio pubblicitario e delle tecniche di persuasione nella cultura italiana, concentrandosi sulle campagne Lavazza. La ricerca si articola in tre capitoli principali. Il primo capitolo fornisce una rassegna completa della letteratura sulla storia e sulla teoria della pubblicità. Il secondo capitolo delinea la metodologia, combinando analisi discorsive e semiotiche per esaminare gli elementi linguistici e visivi nelle campagne Lavazza. Questi metodi offrono un quadro dettagliato per comprendere l’interazione tra linguaggio, immagini e narrazioni culturali. Il terzo capitolo presenta un'analisi dettagliata degli annunci pubblicitari Lavazza selezionati. Rivela come il marchio utilizza etica, pathos e loghi per coinvolgere il pubblico emotivamente e intellettualmente, adattando al contempo i suoi messaggi all’evoluzione dei valori dei consumatori come la sostenibilità e il patrimonio. Vengono inoltre esplorati simboli visivi, combinazioni di colori e riferimenti intertestuali, mostrando come Lavazza integra l'identità culturale italiana nella sua pubblicità. Questa ricerca mostra che la pubblicità Lavazza riflette cambiamenti più ampi nella cultura del consumo italiano, come una crescente enfasi su autenticità, qualità e sostenibilità. Mostra come Lavazza abbia adattato con successo le proprie strategie per mantenere la propria leadership in un mercato in evoluzione, facendo leva su tradizione e innovazione per mantenere una forte identità di marca.

Słowa kluczowe PL
Reklama
Perswazja
Język
Lavazza
Kultura
Etos
Patos
Logos
Inny tytuł
Ewolucja języka włoskiej reklamy: analiza technik perswazyjnych na przykładzie kampanii reklamowych Lavazza
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-12-13
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty